عاشق حسینی با  سلام از راه دور قلبش را به امام حسین (ع) پیوند می زند

عاشق حسینی از کوچکترین روزنه ها هم برای رسیدن به معشوق استفاده می کند؛ حتی با یک سلام از راه دور، قلبش را به امام حسین (ع) پیوند می زند و دل به دل زائرانش می سپارد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛هر سال چند هفته مانده به اربعین شور و شوق زیادی برای رفتن به این سفر معنوی به وجود می آید. برخی دنبال ویزا و پاسپورت و هماهنگی با همسفران و تهیه مایحتاج سفر و حلالی گرفتن از دوستان برای سفرند اما دسته دیگری نیز هستند که جامانده کربلا هستند وبا چشمان اشک بارزمزمه می کنند خواستیم این اربعین کربلا باشیم نشد،از نجف پای پیاده کربلا باشیم نشد.

 

صدای مداحی هایی که از گوشه و کنار به گوش می رسد، عمق دلت را ریش ریش می کند. با خودت می گویی امسال  هم مسافر حرمت نشدم آقا... . امسال هم حسرت نوای زیبای «قدم قدم با یک علم، ان شاءالله اربعین میام سمت حرم» بر دلم ماند. امسال هم برای زیارتت در انتظار می مانم تا موسم وصل یار برسد.

 

عاشق حسینی از کوچکترین روزنه ها هم برای رسیدن به معشوق استفاده می کند؛ حتی با یک سلام از راه دور، قلبش را به امام حسین (ع) پیوند می زند و دل به دل زائرانش می سپارد.

 

حتی اگر جامانده از پیاده روی عشق به حسین باشی و چشمت به حرم و صحن و سرای مطهرش نیفتد، با چشم دل می توانی زائر آن دیار باشی.

 

زائرِ نرفته، دل پردردی دارد. همه اشک و آه و انتظار، با چشم‌های منتظرش به رفت‌وآمد زائران و کربلا،رفته‌ها می‌نگرد.

 

جاماندگان پیاده روی اربعین (نجف تا کربلا) ، زن و مرد و پیر و جوان به شوق وصال دل به امام حسین (ع می آیند تا در پیاده روی جاماندگان حسینی بار دیگر، ارادت خود را به سیدالشهدا (ع) نشان دهند.

 

محبان اهل بیت (ع) می آیند تا همنوا با حضرت زینب (س) نماد اربعین حسینی؛ پیام آزادیخواهی، صلح جویی و حق طلبی سید و سالار شهیدان کربلا را به تمام جهانیان برسانند.

 

مسیرهای پیاده روی اربعین جاماندگان حسینی در استان سمنان مشخص شد

«حجت الاسلام عباس عبدالهی» با اشاره به مشخص شدن مسیرهای پیاده روی اربعین جاماندگان حسینی در استان سمنان گفت: این مراسم همزمان با سایر نقاط کشور از صبح روز اربعین برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه در شهر شاهرود این راهپیمایی از سه راه مجن تا بسطام امامزاده سید ابوالقاسم (ع) برگزار می‌شود اضافه کرد: مجری آن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهرود و شورای هیئات مذهبی این شهرستان خواهد بود و سخنرانی، موکب‌های پذیرایی، روضه خوانی، نماز جماعت و … از جمله برنامه‌های جانبی این مراسم است.

 

وی افزود: در سمنان این مراسم از میدان امام رضا (ع) تا مصلای امام (ره) برگزار می‌شود و مجری آن نیز تبلیغات اسلامی شهرستان خواهد بود همچنین سخنرانی، مداحی، پذیرایی، روضه خوانی و … از جمله برنامه‌های محوری این روز در سمنان است.

 

حجت الاسلام عبدالهی با بیان اینکه راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در دامغان از فردوس رضا تا امامزاده جعفر ورکیان برگزار می‌شود، تاکید کرد: مجری این مراسم که از صبح تا ظهر روز اربعین برگزار خواهد شد اداره تبلیغات اسلامی شهرستان است و در آن روضه خوانی، سخنرانی، موکب ها، مرثیه سرایی و … تدارک دیده شده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بیان کرد: اداره تبلیغات اسلامی گرمسار مراسم پیاده روی جاماندگان حسینی را از گلزار شهدا تا امامزاده اسماعیل تدارک دیده است و در آن برنامه‌هایی مانند سخنرانی مذهبی، روضه خوانی، موکب‌ها و … برگزار می‌شود همچنین مراسم مشابهی در میامی از میدان عاشورا تا گلزار شهدا با همراهی مردم متدین این شهرستان برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: پیاده روی اربعین جاماندگان در مهدی شهر از میدان امام رضا (ع) تا گلزار شهدا همزمان با صبح اربعین، در سرخه از میدان آزادی تا امام زاده لاسجرد و در بیارجمند از چهار راه امام علی (ع) تا گلزار شهدای گمنام برگزار خواهد شد که همه این برنامه‌ها با سخنرانی، مداحی، مرثیه سرایی و … همراه خواهند بود.

 

حجت الاسلام عبدالهی گفت: این حرکت عظیم فرهنگی، چه در داخل کشورمان و چه در دنیای اسلام و دنیای بین‌الملل، پدیده تأثیر گذاری است که ابعاد مختلف تربیتی، اجتماعی، فرهنگی و … دارد اما آنچنان که باید و شاید این ابعاد شناخته شده نیست.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تأکید براینکه اربعین فرا دینی و فرا تشیع و حتی بین‌المللی است، اظهارداشت: فتنه‌ای که امروز در کشور عراق شاهد آن هستیم نیز برای محدود کردن آثار پدیده اربعین است.

 

وی با بیان اینکه مسیرهای پیاده‌روی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و طراحی شده که جاماندگان اربعین حس معیت و همراهی با زوار را داشته باشند افزود: در مسیر موکب‌های پذیرایی و سایر مواکب موردنیاز زوار و جاماندگان مستقر می‌شود.

 

حسرت یک زیارت اربعین درعتبات عالیات حکایت جاماندگان حسینی است که کیلومترها دورتر از مسیر پیاده روی در حسرت قدم زدن در مسیر عشق حسینی هستند.

 

آنها با بغض در گلو و اشک در چشم می گویند: ما به اربعین و سفر پای پیاده به کربلا دلخوش بودیم و تصور نمی‌کردیم امسال هم اربعین بیاید ما در کربلا نباشیم.

کد خبر 1214888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha