راه اندازی مراکز عرضه مستقیم گوشت سفید در شهرستان های خراسان جنوبی

اشرفی با بیان اینکه مردم شهرستان ها نباید از حق خود محروم شوند، خواستار راه اندازی مراکز عرضه مستقیم گوشت سفید در شهرستان‌ها شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد اشرفی امروز یک شنبه (20 شهریور) در بیست و یکمین نشست کارگروه تنظیم بازار استان با بیان اینکه قیمت مرغ نباید از 59 هزار و 800 تومان به ازای هر کیلوگرم بیشتر باشد، اظهار کرد: در برخی شهرستان ها مراکز عرضه مستقیم گوشت سفید(مرغ) وجود ندارد و برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم باید در این شهرستان ها مراکز عرضه مستقیم راه اندازی شود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان ‌جنوبی بر مدیریت خروج مرغ از استان تأکید کرد و گفت: فروش مرغ در خرده فروشی ها با قیمت بیشتر از قیمت مصوب باید توسط اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه رصد شود.

 

اشرفی از اداره کل صنعت، معدن و تجارت خواست برای راه اندازی مرکز عرضه مستقیم گوشت سفید پیگیری های لازم را انجام دهد.

 

وی در خصوص خرید دام، افزود: شرکت پشتیبانی امور دام استان آمادگی دارد برای خرید دام مازاد، با دامداران دارای بیش از ۱۰۰ راس دام، قرارداد منعقد کند.

 

وی از فرمانداران خواست زمینه خرید دام مازاد روستاییان و عشایر را فراهم کنند و چنانچه در این راستا اتحادیه ها پای کار نباشند برای افزایش خروجی کار دامدار باید به طور مستقیم در هر شهرستان نسبت به فروش دام خود اقدام کند.

 

معاون استاندار خراسان ‌جنوبی با بیان اینکه طرح خرید دام مازاد توسط دولت مصوب شده است، افزود: سازمان جهاد کشاورزی پای کار آمده و باید اتحادیه‌ها نیز همراهی و هم‌سویی داشته باشند.

 

اشرفی یادآور شد: با راه اندازی مراکز عرضه مستقیم می توان مرغ منجد را به سمت فروشگاه‌های خرده فروشی با قیمت 45 هزار تومان سوق داد و چنانچه فرمانداری ها برای فروشندگان خرده فروش در هر شهرستان، مایل به دریافت مرغ منجمد باشند محدودیتی وجود ندارد.

 

وی با اشاره به قرار داشتن در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، یادآور شد: برخی دانشگاه‌ها تقاضای تامین اقلام اساسی از قبیل برنج، گوشت قرمز و گوشت مرغ دارند که باید میزان نیاز دانشگاه‌ها جمع‌آوری شده و جهاد کشاورزی نسبت به تامین این اقلام اقدام کند.

 

وی تأکید کرد: باید اقلام مورد نیاز پایان ماه صفر شامل برنج و... برای برگزاری مراسم های مذهبی تامین شود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌ جنوبی به توزیع سبوس دامی اشاره کرد و با توجه به طرح مشکل نانوایی ها گفت: کارخانه ها برای حل مشکل نانوایی ها باید سبوس دامی را از یکم هر ماه توزیع کنند.

 

اشرفی بر استفاده از دستگاه‌های پوز و راه اندازی سامانه پیامکی برای نانوایان با هدف رصد خبازی ها تأکید کرد و استفاده از دستگاه‌های پوز را ملاکی برای ارزیابی و فروش نان دانست و گفت: باید بانک سپه، سامانه پیامکی را ظرف امروز یا فردا راه‌اندازی کند تا به نانوایی‌هایی که تخلف می‌کنند، پیامک ارسال شود.

 

وی بر رصد جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری تأکید کرد و این اقدام را برای تحلیل وضعیت جوجه‌ریزی در دورنمای 45 روزه مهم دانست.

 

وی در ادامه در خصوص تأمین گوشت منجمد برای خرده فروشان، گفت: چنانچه فرمانداری ها متقاضی مرغ منجمد با قیمت 45 هزار تومان باشند می‌توان مراتب را با اتاق اصناف هماهنگ و نسبت به تحویل و توزیع مرغ در شهرستان اقدام کرد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه مصوبات ستاد تنظیم بازار لازم الاجراست یادآور شد: جایگاه دستگاه‌های نظارتی در این ستاد، نظارت بر اجرای صحیح مصوبات است.

 

اشرفی با بیان اینکه مشکل تامین گوشت در استان نداریم، افزود: برخی مرغداری‌ها قیمت مصوب را رعایت نمی‌کنند که در این زمینه باید دستگاه‌های نظارتی ورود میدانی داشته باشند.

 

 

کد خبر 1214960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha