بازدید رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر زاهدان  از  سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر زاهدان از فرهنگسراها و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر زاهدان بهمراه مشاور شهردار در امور اجتماعی از فرهنگسراها و سازمان فرهنگی و اجتماعی بازدید بعمل آوردند.

 

فریبا نارویی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر زاهدان  هدف از این بازدید را نظارت بر روند فعالیت فرهنگسراها، آموزش شهروندی و بررسی کمبودات و مشکلات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را عنوان نمود.

 

وی ضمن بازدید از فرهنگسرای وحدت و انقلاب بر ضرورت تشکیل کارگاههای مختلف در حوزه های فرهنگی و اجتماعی تاکید نمود و گفت: از انجائیکه سازمان فرهنگی و اجتماعی متولی فرهنگ شهروندی می‌باشد، می‌طلبد در حوزه‌های مختلف آموزش شهروندی برنامه‌ریزی و عملیاتی نماید.

 

نارویی بر همکاری و تعامل سازنده سازمان فرهنگی با دیگر ادارات اشاره نمود و بیان کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی می‌بایست در راستای پیشبرد اهداف سازمانی خود جهت برگزاری کارگاههای آموزشی مهارت‌آموزی در موضوعات مختلف و در سطح محلات و فرهنگسراها بویژه نقاط کم برخوردار از ظرفیت ادارات متولی آموزش چون فنی‌ و حرفه‌ای، بهزیستی و ... استفاده نماید.  

 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر زاهدان در ادامه افزود: می‌طلبد طی یک نشستی با سازمانهای مربوطه، برنامه‌ریزی منسجم و واحدی در خصوص آموزش شهروندی، تعریف و بسترسازی‌ جهت ارتقای آموزشهای لازم صورت پذیرد.

شراره شهنوازی مشاور شهردار در امور اجتماعی نیز در این بازدید بر ضرورت تشکیل شورای راهبردی آموزشی با محوریت سازمان فرهنگی و اجتماعی تاکید نمود و گفت: تشکیل شورای راهبردی آموزش شهروندی ضمن هماهنگی و همکاری بین بخشی سازمانها مجموعه شهری میتواند از موازی‌کاری و جزیره‌ای عمل نمودن این سازمانها جلوگیری نماید چنانکه طی آن، سازمانهای عضو مشکلات و معضلات خود را در آن زمینه های مختلف مطرح و سازمان فرهنگی و اجتماعی نیز در طول سال نسبت به اجرای برنامه‌های آموزشی مبادرت کند.

وی همچنین بر تقویت و تشکیل شورای‌های اجتماعی محلات اشاره نمود و گفت: مدیریت از سطح خرد یا محله محوری تا سطح کلان می تواند بیشترین معضلات مربوط به محلات را رفع و باعث بهبود فضای زیست محیطی، شرایط فرهنگی و اجتماعی گردد.

مشاور اجتماعی شهردار زاهدان در پایان خاطر نشان کرد: تشکیل دبیرخانه شورای اجتماعی محلات در سازمان فرهنگی میتواند کمک شایانی به تقویت و ایجاد شوراهای اجتماعی محلات نماید.

 

گفتنی است؛ پس از بازدید از فرهنگسراها رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و مشاور شهردار در امور اجتماعی از واحدهای مختلف سازمان فرهنگی و اجتماعی بازدید بعمل آوردند.

کد خبر 1215052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha