۱۶ هزار مجرد زنجانی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه ۱۶ هزار مجرد زنجانی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند،افزود: این تعداد در اولویت‌های بعدی قرار گرفتند و حذف نشده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، مسعود بیات منش، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهر زنجان به لحاظ وسعت برای جمعیت ۵۴۰ هزار نفر جا دارد،گفت: مالکیت بسیاری از زمین‌ها مشخص نیست و ورود بازرسی به این مقوله، شناسایی  مالکیت زمین ها و خانه های خالی را تسریع خواهد کرد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان عنوان کرد: دستگاه‌های نظارتی در استان زنجان خانه‌های خالی و زمین‌هایی که در دست دلالان است را شناسایی کنند و موضوعی که قابل ملاحظه است، اگر با همان سیاست‌های سال‌های گذشته پیش برویم، دلالان و املاکی‌های مسکن فربه‌تر از قبل خواهند شد و باید جلوی آنها گرفته شود.

 

این مسئول گفت: باید مشخص شود خانه‌های خالی در دست چه کسانی است و یک دلال یا یک بنگاه چند قطعه زمین در گلشهر و شهرک‌های اطراف دارد.

 

بیات منش با بیان اینکه سیاست دولت در سالهای گذشته مبنی بر نوسازی بافت فرسوده و ساخت و ساز در این بافت ها ، سیاستی تک وجهی بود و اجازه گسترش شهر داده نشد، گفت: متاسفانه نگاه تک وجهی در گذشته موجب شد قیمت زمین و مسکن در زنجان افزایش پیدا کند و اگر امروز با سیاست‌های سال‌های گذشته پیش برویم، دلالان و املاکی‌های مسکن فربه‌تر خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه در شهر زنجان تأمین زمین و ساخت مسکن با اقدام قانونی و کارشناسی انجام می‌شود،افزود: در شهر زنجان الحاق به محدوده در سال ۷۸ با ۸۰ هکتار زمین در گلشهر و پونک و شهرک فرهنگیان انجام شد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به افزایش جمعیت در ۲۱ سال گذشته، بیان داشت: طبق  فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس جمهور باید به سمت تأمین مسکن و حتی به سمت ویلا سازی رفت ولی در زنجان به علت کمبود زمین ناچار هستیم واحدهای مسکونی را چهار یا پنج طبقه بسازیم.

 

بیات منش افزود: تا پایان زمان قانون طرح جهش تولید مسکن سه سال زمان باقی‌مانده و در طول این سه سال متقاضیان واجد شرایط از زنجان در این طرح ثبت نام خواهند کرد و باید زمین تأمین شود.

 

وی بیان داشت: در شهر زنجان ۱۸ هزار واحد مسکونی جانمایی شده و در دست احداث است و در سطح  شهر زنجان حدود ۴۸ هزار نفر برای مسکن در سامانه ثبت نام کرده‌اند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه از این تعداد، طبق پالایش‌ها حدود ۱۳ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند و ۱۰ هزار متقاضی واجد شرایط در استان وجود دارد،افزود: باید به فکر تأمین زمین برای ساخت مسکن این افراد باشیم و متاسفانه کمبود زمین در شهر زنجان داریم.

 

بیات منش به کمربندی شمالی شهر زنجان اشاره کرد و گفت: با توجه به تعریف کمربندی، تنها نقطه‌ای که ما بین کمربندی و شهر باقی مانده در ذیل غربی شهر زنجان و در محدوده اراضی ثمین ۲ به مساحت حدود ۱۳۰ هکتار است که برای این اراضی درخواست الحاق به محدوده شهری انجام شده  که برای پنج هزار و ۵۰۰ نفر در این محدوده مسکن ساخته می شود.

 

وی یاد آورشد: طرح جهش تولید مسکن ادامه خواهد داشت و برای ساخت مسکن به زمین نیاز داریم و برای  دو هزار و ۵۰۰ نفر نیز در منطقه مهرآرا و کوی زیتون که زمین وجود داشت زمین تخصیص داده شده است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه ۱۶ هزار مجرد زنجانی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند،افزود: این تعداد در اولویت‌های بعدی قرار گرفتند و حذف نشده اند.

 

بیات منش گفت: باید قوانین را بدانیم و از شبه‌افکنی پرهیز کنیم و طرح ملی مسکن رویکرد این دولت است و خوشبختانه طرح جهش تولید مسکن ادامه دارد و برای تهیه مسکن به زمین نیاز داریم.

 

وی بیان کرد: یک جوان با وجود مشکلات اقتصادی، قادر به تهیه زمین نیست و از سوی دیگر اجاره‌بهای منازل نیز بسیار بالا رفته و برای یک جوان تشکیل خانواده دادن در این برهه زمانی بسیار سخت است.

کد خبر 1215056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha