پرونده های نزاع در خراسان شمالی بیش از ۱۰ درصد کاهش یافت

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: شمار پرونده های ارجاع شده به مراکز پزشکی قانونی استان با موضوع مصدومیت در نزاع، امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۱۰ درصد کاهش یافته است.

«محمدرضا نورس» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: در پنج ماهه امسال سه هزار و 777 نفر با ادعای مصدومیت ناشی از نزاع در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از 10 درصد کاهش را نشان می دهد.

 

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی افزود: در این مدت دوهزار و 553 مرد و هزار و 224 زن با ادعای مصدومیت در نزاع مورد معاینه قرار گرفتند که بر این اساس در این مدت روزانه بیش از 24 نفر مصدوم نزاع در مراکز پزشکی قانونی معاینه شدند.

 

نورس با بیان اینکه پرونده های نزاع، بیشترین آمار در معاینات بالینی پزشکی قانونی را به خود اختصاص داده است، گفت: امسال پرونده های نزاع در مردادماه تشکیل شده که در این ماه به درخواست 920 نفر رسیدگی شد.

 

وی افزود: در این مدت شهرستان بجنورد با هزار و 497 نفر بیشترین آمار مصدوم نزاع را به خود اختصاص داد و شهرستان‌های اسفراین با 723 نفر، شیروان با 689 نفر، آشخانه با 347 نفر، جاجرم با 220 نفر و فاروج با 211 نفر در رده های بعدی قرار گرفتند.

 

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی اظهارداشت: شهرستان مرزی رازو جرگلان با 90 نفر کمترین آمار را در نزاع دارد.

 

بر اساس این گزارش و براساس سالنامه آماری پزشکی قانونی کشور در سال گذشته هشت هزار و 293 مصدوم نزاع در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شدند و نسبت به جمعیت، استان خراسان شمالی در رتبه چهارم نزاع قرار گرفت.

کد خبر 1215197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha