دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس در تربیت فارغ التحصیلان دانشگاهی متخصص نقش موثری دارد

پاک فطرت گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس در ارتقای آموزش های مهارتی و تربیت فارغ التحصیلان دانشگاهی متخصص و کاردان نقش موثری دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان فارس، «علیرضا پاک فطرت»، امروز (دوشنبه ۲۱ شهریور) در دیدار با «حبیب دانش منش»، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس در ارتقای آموزش های مهارتی و تربیت فارغ التحصیلان دانشگاهی متخصص و کاردان نقش موثری دارد.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استان فارس در کشور دارای جایگاه علمی مطلوبی است و اخذ مدارک عالی باید در رفع مشکلات کشور موثر باشد و صرفا به اخذ مدرک منتهی نشود و کارایی داشته باشد.

 

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: حفظ منابع انسانی و متخصص و نخبگان از مهمترین موضوعات کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی است و بهره گیری از ظرفیت های مراکز دانشگاهی استان مانند دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس در ارتقای آموزش های مهارتی و تربیت دانشجویانی متخصص و کاردان مورد تاکید ما قرار دارد.

 

وی تصریح کرد: انتظار داریم دانشگاه ها و چهره های علمی استان، طرحی جامع، علمی و کاربردی شمول نگر برای بهره گیری بیشتر از مدرسان دانشگاه ها، نخبگان و پیشگیری از مهاجرت متخصصین تهیه کنند تا در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مورد بهره برداری قرار گیرد.

 

پاک فطرت ادامه داد: در سال تحصیلی جدید، رئیس و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات را به شیراز دعوت خواهیم کرد و دانشگاه های فارس از این فرصت می توانند برای طرح موضوعات ملی و استانی استفاده کنند.

 

«حبیب دانش منش»، هم در این دیدار گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس با داشتن بیش از ۴۰۰ کد رشته محل و تنوع رشته های کاربردی مبتنی بر اشتغال زایی درجمع مراکز، موسسات آموزش عالی و دانشگاه ها دارای مزیت و جایگاه قابل توجهی است.

 

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس تصریح کرد: رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی در زمینه آموزش های مهارتی تقاضای افزایش سهم ۳۰ درصدی آموزش های مهارتی در برنامه هشتم توسعه کشور است و خواستار حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی از این دانشگاه هستیم.

 

کد خبر 1215223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha