حال و هوای اربعینی شهرها/ موکب‌های ارادات و عاشقی برپا شد

همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی(ع) با برپای موکب‌های حسینی حال و هوای شهرها اربعینی شد.

خبرگزاری شبستان از گیلان_مائده فلاحتکارضیابری

در جای جای گیلان، بوی اربعین به مشام می‌رسد و سرتا سر شهر، میادین، نخل‌ها در همه محله‌ها و خیابان‌ها هنوز از ابتدای محرم سیاهپوش است و در بسیاری از کوچه‌ها پرچم عزا برافراشته است و مراسم بسیاری در نقاط مختلف شهر برپاست.

 

این روزها و شب‌ها جوانان گیلانی «آتش به اختیار» به عشق روزهایی که در پیاده‌روی اربعین گام بر می‌داشتند، موکب‌های ارادت و عاشقی را در شهرها برپا و تلاش کردند حال و هوای شهرها را، بیشتر از روزهای دیگر کربلایی کنندموکب داران با برپایی موکب و توزیع غذای گرم بین مردم پای کار آمدند تا حال و هوای شهرهای استان گیلان را اربعینی کنند و دل جاماندگان را با زائران پیوند زنند تا دوری از مسیر عاشقی کمی آسان‌تر بگذرد.

 

جلوی هر موکب منقل کوچکی از زغال گذاشته شده که جهت خوشبو شدن فضا اسپند دود می‌کنند، یکی با چای، یکی با دمنوش به لیمو و آویشن و بابونه، یکی با آب معدنی، یکی با غذای گرم یکی با آش رشته، یکی با حلیم و دیگری با نان و فلافل از زائران دل شکسته سردار دلها پذیرایی می‌کنند.

 

به چشمان مشتاقان اهل بیت(ع) که در موکب جاماندگان اربعین حسینی آمدند، نظاره می‌کنیم اشک بر پهنای صورت‌شان نشسته است و بغض در گلو خفته این مشتاقان حسینی با شنیدن صدای مداحی که از بلندگوها پخش می‌شود کافی است تا بترکد و سیل اشک از چشمان‌شان روان شود.

 

حسین یکی از جوانان موکب‌دار است که اظهار کرد: برپایی این موکب یادمانی است برای افرادی که جا مانده‌اند و نتوانسته‌اند خود را به پیاده روی اربعین حسینی برسانند.

 

وی افزود: اربعین که می‌رسد دلمان پر می‌کشد به سمت حرم امام حسین(ع) و حضرت ابالفضل‌العباس(ع)، خیلی‌ها راهی کربلا شدند تا ارادت‌شان را به سیدالشهداء(ع) ابراز کنند اما عده‌ای که نتوانستند و شرایط رفتن به این سفر معنوی برایشان فراهم نشد امشب آمدند در این موکب‌ها حضور یافتند تا با یک سلام از راه دور، قلبشان را به امام حسین(ع) پیوند بزنند.

 

 

محمدعلی یکی دیگر از موکب داران است که گفت: اینجا کربلای دیگری است. زائرین حسینی اینبار با پای دل حرم سیدالشهدا(ع) را زیارت می‌کنند.

 

به سراغ هر کدام از عاشقان دلباخته امام حسین(ع) که می‌رویم با بغض جمله مشترکی می‌گویند «ما جاماندگان اربعین حسینی هستیم» و چقدر از گفتن این جمله شرم دارند و دلشان شکسته می‌شود.

 

یکی از بانوان دلداده امام حسین(ع) وقتی حرف اربعین و پیاده روی نجف تا کربلا را پیش می‌کشم با خنده‌ای پر از درد می‌گوید امسال قسمتم نشد. گذرنامه خودم و همسرم آماده بود اما وقتی می‌خواستیم به سمت مرز حرکت کنیم از رسانه‌ها و تلوزیون شنیدیم که مرزها بسته شدند و از مردم درخواست می‌کردند که اگر هنوز برای اربعین به سمت مرز حرکت نکردند فعلا از حرکت به سمت مرزها منصرف شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: با خودم گفتم شاید الان قسمت نیست حرکت کنیم، من به عشق امام حسین(ع) ساکم را بسته بودم و هنوز هم ساکم را باز نکردم آخر دلم نیامد که ساکم را باز کنم اینجا آمدم که با دیدن این موکب‌ها، مسیر نجف تا کربلا را مجسم کنم اگر خالصانه امام حسین(ع) را صدا بزنی اینجا هم کربلا است فرقی ندارد دلت را با حسین(ع) بسپار کربلایی می‌شوی.

 

 

آری، امشب همه شهرهای گیلان در عشق امام حسین(ع)، حضرت عباس(ع) و حضرت زینب(س) بی‌قرارند هرکس توانست خودش را به زیارت اهل بیت(ع) رساند و جاماندگان حرم مطهر آل‌الله به عشق حضرت سیدالشهدا(ع) به سمت این موکب‌ها روانه شدند و ارادت خودشان را به امام حسین(ع) نشان دادند.

کد خبر 1215493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha