فرهنگ سازی زیارت با معرفت رسالت بزرگ رسانه ها است

مشاور وزیر و دبیر ستاد اربعین حسینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فرهنگ سازی زیارت با معرفت رسالت بزرگ رسانه ها است، گفت: خبرنگاران می توانند با جلوه گری خود جریان عظیم فرهنگی اربعین حسینی را به سمع و نظر مردم برسانند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و دبیر ستاد اربعین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران در موکب فرهنگ، هنر و رسانه استان ایلام مستقر در پایانه مرزی مهران، اظهار کرد: گفت: وظیفه خبرنگاران فرهنگ سازی در راستای چگونه زائر بودن و ترویج شعور حسینی در بین اقشار جامعه است.


«اصغر امیرنیا» با بیان اینکه  مقام معظم رهبری می فرمایند؛اهمیت فضای مجازی کمتر از اهمیت انقلاب اسلامی نیست، گفت:  رسانه ها نقد منصفانه در جهت اصلاح نواقص داشته باشند و مصالح عمومی جامعه را ارجح قرار دهند و خبرنگاران زبان گویا و چشم بیدار جامعه هستند و رویدادهای جامعه را با هنر و قلم خود به تصویر می کشند و در راستای خدمت به جامعه و منافع مردم قلم فرسایی می کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه خون شهدا مسئولیت همه ما را‌ سنگین تر کرده است و باید حافظ خون شهدا با عملکرد خوبمان باشیم ،گفت: مردم می دانند امنیتی که اکنون در عراق وجود دارد از برکت خون شهید حاج قاسم سلیمانی است.

 

 امیرنیا با اشاره به اینکه خبرنگاران با قلم زیبایی که دارند می توانند جریان‌ها و رویدادها را به تصویر بکشند، گفت: متاسفانه در دوره های قبل یأس و ناامیدی در جامعه ترویج پیدا کرده است و اکنون رسالت خبرنگاران ما امید آفرینی و آشنا کردن مردم با آرمانهای امام راحل(ره) و سیاستهای دولت سیزدهم است.

 

وی با اشاره به احادیث شریفه که می‌فرماید حق را بگویید حتی اگر به ضرر شما باشد،افزود: اگر انعکاس اخبار شما باعث اصلاح امور در جامعه می شود حتما آن را انعکاس دهید،حتی اگر بازگو کردنش به ضرر خبرنگار باشد.

 

امیر نیا با اشاره به اینکه خبرنگاران نقش قاضی را در جامعه دارند، گفت:اگر خبرنگاری منافع شخصی خود را بر منافع جامعه ترجیح دهد هم خود متضرر می شود و هم جامعه و امید است ،خبرنگاران با تیز بینی خود وقایع را در جهت اصلاح امور انعکاس دهند.

 

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و دبیر ستاد اربعین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اربعین حسینی را یک جریان بزرگ دانست و تصریح کرد:خبرنگاران می توانند با جلوه گری خود این جریان عظیم را به سمع و نظر مردم برسانند.

 

وی با بیان اینکه هر کسی در این کنگره عظیم مسئولیتی را عهده دار است،  ابراز کرد: وظیفه خبرنگاران فرهنگ سازی در راستای چگونه زائر بودن و ترویج شعور حسینی در بین اقشار جامعه است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: رسانه های بیگانه چند برابر اصحاب رسانه ما فعالیت می کنند تا انعکاس اخبار خبرنگاران ما را خنثی کنند، بنابراین رسانه های ما که توفیق خدمت در اربعین حسینی را دارند با انعکاس اخبار خود در جهت نشان دادن این رویداد بزرگ تلاش کنند.
 

 

کد خبر 1215681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha