لزوم لایروبی ۴۶۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های کشور برای جلوگیری از خسارت سیلاب‌ها/ گلستان، پایلوت طرح لایروبی رودخانه‌ها 

نامی گفت: حدود ۱۴۶ هزار کیلومتر رودخانه در کشور وجود دارد که ۴ هزار و ۶۰۰ کیلومتر آن از مناطق مسکونی شهری و روستایی می‌گذرد و برای جلوگیری و کاهش خسارت سیلاب‌های احتمالی نیازمند لایروبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، «محمدحسن نامی» امروز در آغاز به کار قرارگاه لایروبی رودخانه‌ها در استان گلستان اظهارکرد: لایروبی رودخانه ها یکی از اقدامات موثر در مدیریت سیلاب ها و کاهش خسارت ناشی از آن است.

 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: این اقدامات علا‌وه کاهش مخاطرات در سیلاب های احتمالی زمینه تقویت بخش کشاورزی را هم فراهم خواهد کرد.

 

وی افزود: در کشور ۱۴۶ هزار کیلومتر رودخانه وجود دارد که ۴ هزار و ۶۰۰ کیلومتر آن در محدوده مناطق مسکونی شهری و روستایی واقع شده و نیازمند لایروبی است.

 

نامی بیان کرد: استاندار گلستان طرحی را به وزارت کشور پیشنهاد داد که با موافقت دکتر وحیدی و تصویب آن قرار شد لایروبی این رودخانه ها در قالب قرارگاه انجام شود.

 

وی افزود: گلستان پایلوت اجرای طرح لایروبی رودخانه ها است و قرار شده تا با استفاده تجهیزات مهندسی سنگین مانند بیل، لودر و ... که در استان موجود است و هم چنین در صورت نیاز به کارگیری تجهیزات مهندسی دیگر استان‌ها، این طرح اجرایی شود.

 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: اگر قرار بود این اقدام صرفا از طریق استان گلستان انجام شود حداقل به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت اما الان با ۳۰ میلیارد تومان و استفاده از ماشین آلات و تجهیزات سنگین این اقدام در حال انجام است.

 

وی همچنین گفت: از ۵۰۰ کیلومتر رودخانه ای که قرار است در گلستان لایروبی شود ۱۰۰ کیلومتر آن از محل اعتبارات شرکت آب منطقه ای و ۴۰۰ کیلومتر آن از منابع قرارگاه لایروبی رودخانه ها تامین خواهد شد.

 

کد خبر 1215735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha