برگزاری جلسات هفتگی قرائت  زیات عاشورا در کانون  روستای  توجغاز

مرادی گفت: هر هفته درکانون فرهنگی و هنری روستای توجغاز ملایر برنامه قرائت زیارت عاشورا با حضور پر شور اعضای کانون برگزار می شود.

« محمد مرادی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ملایر با اشاره به اینکه کانون فرهنگی و هنری روستای توجغاز ملایر از دهه 70 راه اندازی شده است گفت: این کانون حدود 200 نفر عضو ثبتی و غیر ثبتی دارد.

 

 مدیر کانون فرهنگی و هنری روستای توجغاز ملایر به برنامه های این کانون در طول سال اشاره کرد و گفت: برگزاری برنامه های فرهنگی و مناسبتی در ایام سال،  حضور و کمک در حوزه های مختلف عمرانی، فرهنگی و اجتماعی  در روستا ،  و فعالیت های اشتغال زایی برای  15 نفر از جمله اقدامات و فعالیت های این کانون طی سالهای گذشته بوده است.

 

 وی  با بیان اینکه در این راستا با کمک خیرین توانستیم یک کارگاه بلوک زنی را راه اندازی کنیم گفت: این کارگاه با همکاری و همراهی خیرین ایجادو  به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای 15 نفر اشتغال زایی شد.

 

وی همچنین به راه اندازی دو کارگاه خیاطی برای بانوان با همکاری کانون اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ده نفر از بانوان در این کارگاه مشغول کار هستند.

 

 مرادی به برنامه های قرآنی و فرهنگی این کانون اشاره کرد و افزود:  هر سه شنبه دراین کانون جلسه و مراسم زیارت عاشورا را داریم.

 

 وی اضافه کرد: در ایام اربعین نیز این کانون در کنار همه برنامه های موکب قمر بنی هاشم پای کار بوده و بیشتر برنامه های این کانون به سمت موکب معطوف شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری روستای توجغاز ملایر با بیان اینکه کتابخانه کانون نیز قرار است با همکاری اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ملایر  تجهیز و تکمیل شود گفت:  فعالیت های این کانون با هدف جذب جوانان و نوجوانان به فضای مسجد و بهره گیری از ابن فضای معنوی انجام می شود.

 

وی توزیع کمکهای مومنانه بین خانواده های نیازمند و همچنین توزیع بسته های گوشت از سوی کانونهای مساجد بین خانوادهای نیازمند را از دیگر برنامه های این کانون برشمرد.

کد خبر 1215790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha