امروز؛ خروج بیش از ۱۰۰ هزار نفر از اتباع خارجی از مرز شلمچه

رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه در مرز شلمچه شاهد تراکم اما عبور منظم و سهل اتباع خارجی هستیم، گفت: فکر می‌کنم امروز بیش از صد هزار نفر از اتباع خارجی از مرز شلمچه خارج شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید مجید میراحمدی، رییس ستاد مرکزی درباره وضعیت خروج و ورود زائران اربعین حسینی افزود: در مورد سایر مرز‌ها طبق برنامه ریزی قبلی ستاد مرکزی اربعین اقدام بسیار خوبی شکل گرفته و آن ورود جمعیت قابل توجه زائرین به داخل کشور است که ما موفق شدیم که ورود و خروج را دو مرحله‌ای کنیم و این بسیار اثرگذار بوده هم برای خروج زائرین که به صورت سهل و آسان در پیک دوم صورت بگیرد و هم ورود زائرین را برای حمل و نقل بتوان مدیریت کرد.

 

رئیس ستاد مرکزی اربعین همچنین با بیان اینکه حمل و نقل برای جمع کثیری که وارد پایانه‌ها می‌شوند به خوبی صورت می‌گیرد، درباره رضایتمندی زوار اربعین حسینی گفت: با توجه به شروع پیک دوم انشاءالله یک خروج خیلی خوب و منظمی را شاهد باشیم. میزان رضایتمندی زائرین از سطح بالایی برخوردار است هم زائرانی که در حال برگشت هستند ابراز رضایت می‌کنند و هم زائرانی که در حال خروج از کشور هستند از سهولت و امکاناتی که فراهم می‌شود احساس رضایتمندی دارند.




میراحمدی درباره مشکل جابجایی زوار در خاک عراق و برنامه‌های ستاد اربعین برای تسهیل رفت و آمد زائران  نیز اضافه کرد: اعلام آمادگی کردیم که اگر نیازی داشته باشند امکانات بسیار فراوانی در مهران و شلمچه داریم که به محض اینکه اعلام بکنند خودرو‌های ما می‌توانند ورود کنند.
 

کد خبر 1215848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha