اخذ مجوز برای ساخت   فیلم مستند از زوار پاکستانی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: امسال توفیق پیدا کردیم تا با همراهی و کمک کمیته فرهنگی ستاد اربعین، مجوزهای لازم را برای ساخت فیلم مستند از زوار پاکستانی را اخذ کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، حسین مسگرانی  در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت:  بیش از ۱۵۰ عکاس حرفه ای از سراسر کشور به دبیرخانه سوگواره  ملی عکس عاشورایی، عکس ارسال کرده اند، البته انتظار می رفت که دستگاه های فرهنگی این سوگواره را حمایت می کردند اما این کار را انجام ندادند.

 

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: پنجمین دوره سوگواره ملی عکس عاشورایی برگزار شده و اکنون در فضاهای رسمی و غیر رسمی  کشور بهترین عکس های حرفه ای  از زائران پاکستانی، عکس های این سوگواره است  و اکنون  در قالب چهار نمایشگاه در چهار موکب، منتخب  آثار دوره های گذشته سوگواره ملی عاشورایی به نمایش گذاشته شده است.

 

مسگرانی گفت: یکی از اتفاقات خوبی که امسال برای ما رخ داد این بود که ما توفیق پیدا کردیم با  همراهی و کمک کمیته فرهنگی ستاد اربعین مستندنگاری جریان زائران پاکستانی انجام دهیم که در این زمینه مجوز مستند حرفه ای را اخذ کرده ایم و نیز پنچ مستند کوتاه را  انجمن سینمای جوانان استان با مشارکت انجمن سینمای جوان ایران  در حال تولید دارد.

 

وی با بیان اینکه فیلم هایی با موضوع عاشورایی با زیرنویس  زبان اردو در موکب های فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان اکران می شوند، افزود: موکب های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان که خدمات فرهنگی به زوار پاکستانی می دهند در مرز ریمدان، مرز میرجاوه، زائر سرای امام رضا زاهدان و شهرستان ایرانشهر مستقر هستند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اعلام اینکه در ایام اربعین  چهاردهمین  دوره سوگواره تعزیه  خوانی را در شهرستان زهک خواهیم داشت، ادامه داد:  شب های شعر عاشورایی و دفاع مقدس و نمایشگاه های هنری  جزء برنامه های جریان اربعین حسینی است.

 

مسگرانی با بیان اینکه به پیشنهاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ستاد  برگزاری اربعین در وزارت ارشاد تاسیس شده است، گفت: خدمات فرهنگی به زوار پاکستانی خلعی بود که احساس می شود که در این زمینه به   پیشنهاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان ستاد  برگزاری اربعین در وزارت ارشاد تاسیس شده که یکی از بخش های آن اهدای بسته های فرهنگی به زوار پاکستان بود که در این زمینه قرآن با زبان اردو پیشنهاد داده شد که در برگشت به زوار پاکستانی تقدیم می شود.

 

وی به روز سینما اشاره کرد و افزود: افتخارات بسیار خوبی در حوزه سینمای سیستان و بلوچستان به وجود آمده است؛  اولین فیلم سینمایی سیستان و بلوچستان در نوبت اکران قرار دارد و دومین فیلم سینمایی با حمایت شرکت سینمایی فارابی در حال ساخت است و  نیز رونمایی از دو مجموعه مستند را با همکاری با صدا وسیما خواهیم داشت.

کد خبر 1215862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha