برگزاری آیین های عزاداری اربعین حسینی (ع) در جهرم

حجت الاسلام دهقانی از برگزاری آیین های متنوع عزاداری اربعین حسینی (ع) در شهرستان جهرم خبر داد.

حجت الاسلام «فتح الله دهقانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، گفت: یکی از سنت های قدیمی و اسلامی در ایران برگزاری مراسم های آیینی خصوصا عزاداری برای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است که در هر نقطه از این سرزمین شکل و رنگ خاصی دارد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جهرم افزود: در شهرستان جهرم هم مراسم معنوی اربعین سیدو سالار شهیدان همزمان با سایر نقاط کشور برگزار که به سه شکل برگزار می شود.

 

وی بیان کرد: صبح روز اربعین برنامه قرآئت زیارت اربعین حسینی (ع) در سطح مساجد و تکایا در شهر و روستا که در روایات از نشانه های شیعه محسوب می شود از جمله این برنامه ها است.

 

دهقانی مراسم سوگواری و حرکت دسته جات عزاداری از محله ها را از دیگر برنامه های اربعین حسینی (ع) در جهرم برشمرد و گفت: این برنامه از مساجد مختلف شهر آغاز و به سمت «چهارراه دفاع مقدس» از ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار می شود.

 

وی همچنین به مراسم پیاده‌روی محبان و جاماندگان کربلا نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این آیین نیز که به هر سال در جهرم برگزار می شود از شهرک «شهید دستغیب» تا امامزاده »فضل بن موسی بن جعفر علیهم السلام» از ساعت ۱۴ انجام می وشد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جهرم در پایان از همه محبان و عاشقان و دلدادگان اهل بیت علیه السلام خاصه عزاداران حسینی جهت شرکت در این مراسم معنوی و باشکوه دعوت به عمل آورد.

 

به گزارش شبستان‌،‌علاوه بر این، آیین های عزاداری و سوگواری اربعین حسینی (ع) و دهه پایانی ماه صفر در مساجد شهرستان جهرم برگزار می شود.

کد خبر 1215902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha