متقاضیان مسکن ملی کردستان چند برابر سهمیه استان است

الیاسی گفت: ۱۵۲ هزار متقاضی مسکن ملی در کردستان ثبت نام کرده‌اند که تعداد این متقاضیان چند برابر سهمیه استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، «الیاسی» پیش از ظهر چهارشنبه( ۲۳ شهریور ماه) در جلسه شورای مسکن کردستان اظهار کرد: ۱۵۲ هزار متقاضی مسکن ملی در کردستان ثبت نام کرده‌اند که چندبرابر سهمیه تعیین شده برای استان است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اینکه سهمیه استان کردستان در احداث نهضت ملی ۶۵ هزار واحد در مناطق شهری است، اعلام کرد: احداث مسکن در کردستان نیازمند تامین زمین است، در این راستا حمایت‌هایی از سوی دستگاه های دولتی نیاز است چون با کمبود زمین مواجه هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه در استان متعهدیم سالانه ۱۶ هزار واحد در کردستان احداث شود، افزود: تاکنون ۳۴ هزار و ۱۹۴ متقاضی در استان تایید نهایی شده‌اند.

 

الیاسی عنوان کرد: استعلام از شهرداری، بانک مسکن، دستگاه های خدمات‌رسان و ثبت اسناد گرفته می‌شود تا پالایش و ساماندهی متقاضیان با دقت انجام شود.

 

وی به اراضی آماده بارگذاری در استان پرداخت و خاطرنشان کرد: یازده هزار و ۲۱۲ واحد آماده احداث را در استان داریم که می‌توانیم احداث آن را آغاز کنیم.

 

«رضایی» معاون مسکن راه و شهرسازی کردستان نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت تامین زمین و متقاضیان ثبت نامی مسکن ملی در استان ارائه داد.

 

«حسن عسکری» فرماندار سنندج نیز به ساخت مسکن ملی در نایسر پرداخت و اظهار کرد: با ساخت مسکن ملی در نزدیکی میدان گاز سنندج باید پیش‌بینی وضعیت ترافیک این مسیر نیز در آینده لحاظ شود.

 

«انور رشیدی» شهردار سنندج نیز در این جلسه افزود: ۳ هزار و ۴۲ پروانه موقت صادر شده و نیاز است برای صدور پروانه دائم اقدام شود.

 

وی اعلام کرد: کمیته فنی زیرمجموعه شورای مسکن در استان تشکیل شود تا با کار کارشناسی بیشتر برای تسهیل در روند ساخت مسکن حرکت کنیم.

کد خبر 1215926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha