کاهش چهار هزار و ۴۷ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با چهار هزار و ۴۷ واحد کاهش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۳۸۹ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، ۲۳ شهریورماه) با چهار هزار و ۴۷ واحد کاهش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۳۸۹ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن با ۳۶۹ واحد کاهش به ۴۰۴ هزار و ۸۸۷ واحد و شاخص قیمت با ۲۲۰ واحد افت به ۲۴۲ هزار و ۱۸۲ واحد رسید. شاخص بازار اول، ۲ ‌هزار و ۸۱ واحد و شاخص بازار دوم، ۱۰ ‌هزار و ۷۹۶ واحد کاهش را ثبت کرد.

 

بنابراین گزارش، مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با ۲۱۵ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۲۰۸ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۱۵۳ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۸۷ واحد و بورس کالای ایران (کالا) با ۷۷ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند. در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۸۲۲ واحد، معنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۳۷۲ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۳۱۳ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲۰۲ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۱۴۱ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۱۴۰ واحد و مخابرات ایران (اخابر) با ۱۲۷ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

 

این گزارش می افزاید: امروز نماد ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، انتقال داده های آسیاتک (آسیاتک )، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سایر اشخاص بورس انرژی (انرژی ۳) و بورس کالای ایران (کالا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند. گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۹۵۳ میلیون و ۴۹۰ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۸۶۵ میلیارد ریال دادوستد شد و امروز در معاملات بورس تهران، بیش از هفت میلیارد و ۹۶۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۶ هزار و ۵۱۸ میلیارد ریال معامله شد.

کد خبر 1215999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha