نزدیک به ۴۰۰‌زندانی جرائم غیر عمد در اصفهان آزاد شدند

گرجی زاده با اشاره به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد گفت: امسال تاکنون ۴۰۰ زندانی جرائم غیر عمد با بخشش شکات، حکم اعسار، تسهیلات بانکی و آورده شخصی آزاد شدند.

«اسدالله گرجی زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان اصفهان گفت: نزدیک به ۴۰۰ نفر با بدهی بالغ بر هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال از زندان های استان اصفهان آزاد شدند.

 

مدیر ستاد دیه اصفهان افزود: ۵۲ درصد از بدهی توسط شکات بخشیده شده و مابقی هم با آورده شخصی، وام و حکم ‌اعسار تامین شده تا افراد به آغوش خانواده خود باز گردند.

 

وی شمار زندانی زن آزاد شده امسال را ۲۱ نفر اعلام کرد و گفت: هم اکنون بیش از هزار نفر دیگر هم به دلیل بدهی در بند بوده که ۲۵ نفر آنان خانم و مادر هستند.

 

به گفته گرجی زاده، بدهی این تعداد زندانی بالغ بر هزار میلیارد ریال بوده و ستاد دیه اصفهان با مذاکره شاکیان و کمک به صدور حکم‌ اعسار و اختصاص وام سعی در آزادی آنان دارد که باید ۴۱۶ میلیارد ریال پرداخت شود.

 

وی خاطرنشان کرد: کمک به آزادی این افراد در کاهش هزینه های زندان و کمک به خانواده آنان موثر بوده و مانع از خسارت بیشتر به آن زندگی خواهد شد.

 

مدیر ستاد دیه در خصوص بدهی بابت مهریه گفت: ستاد دیه کمک مالی در این خصوص به پسرها نخواهد کرد و تنها با معاضدت برای حکم اعسار و پرداخت وام همراهی می کند و باید آقایان نسبت به تعهد مهریه هوشیار باشند.

 

وی اذعان داشت: دغدغه جدی برای آزادی زندانیان مهریه وجود دارد اما باید پسرها هنگام عقد به این مقوله توجه داشته باشند که مهریه همسر باید پرداخت شود و جز بدهی های سریع الحساب است.

کد خبر 1216027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha