سومین همایش سراسری انتظار و مهدویت در آموزه های رضوی

سومین همایش سراسری انتظار و مهدویت با هدف تبیین فرهنگ رضوی و مهدوی، گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا(ع) و تجلیل از پدید آورندگان این آثار برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سومین همایش سراسری انتظار و مهدویت در آموزه های رضوی در چهار محور و با چهار هدف کلی، مهر ماه سال 1391 در قم برگزار می شود. تبیین فرهنگ نورانی رضوی و مهدوی، گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری، مذهبی و فعالیت های مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا(ع)، تجلیل از تولید کنندگان و پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی- هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا(ع) و امام مهدی(عج) و چاپ و نشر گسترده تر این آثار و حفظ آن برای دوستدااران اهل بیت(ع) از اهداف این همایش است.

محور اول این همایش شامل مباحثی چون اضطرار به حجت الهی در اندیشه رضوی، باز اندیشی گونه های سرپرستی جامعه شیعه در عصر رضوی و دوران غییبت، گونه شناسی برخورد امام رضا(ع) با جریان های انحرافی، بازخوانی نقش مردم و امام در شکل گیری حکومت اسلامی و بازخوانی اندیشه امامت و مهدویت در اشعار عصر رضوی است.


در محور دوم این همایش بایسته های اعتقادی و فکری، بایسته های تربیتی و اخلاقی، بایسته های اجتماعی و سیاسی و بایسته های علمی و فرهنگی و در محور سوم جایگاه توحید وخدامحوری در تربیت نسل منتظر، رابطه توحید با پذیرش ولایت امام معصوم، راه کارهای استفاده از زیارت و حرم رضوی در ترویج فرهنگ انتظار و سیره شناسی امام رضا(ع) و نقش آن در راهبری جامعه منتظر مورد بررسی قرار می گیرد. محور چهارم این همایش نیز به صورت آزاد است.

لازم است مطالب با نگاه به سخنان امام رضا (ع) به صورت مقاله ای علمی پژوهشی در حداقل 20 و حد اکثر30 صفحه در کاغذA4 و به صورت یک رو نوشته شود. همچنین این مقاله باید با نرم افزار Word 2003 و با فونت Mitra تایپ و لوح فشرده مقاله، اصل مقاله و چکیده ای دو صفحه ای از آن به دبیر خانه همایش ارسال شود.


مقالات برتر در مجموعه مقالات همایش، فصلنامه علمی- تخصصی انتظار موعود و فصلنامه پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چاپ و نسخه ای از آن نیز برای شرکت کنندگان ارسال می شود.
علاقه مندان می توانند برای شرکت در این همایش مقالات خود را تا 10 مرداد 1391 به نشانی www.razavi@mahdi313.org ایمیل و یا به آدرس قم، خیابان شهدا، کوچه آمار(22)، بن بست شهید علیان، پلاک 24، مرکز تخصصی مهدویت ارسال کنند. ضروری است مشخصات کامل شناسنامه ای، یک قطعه عکس3 در 4، آدرس دقیق پستی و شماره تلفن ثابت و همراه در پایان مقاله قید شود.
کلیه نفرات منتخب به عنوان مهمان دبیرخانه همایش مهدویت در آموزه های رضوی پذیرش می شوند و نشست های تخصصی به عنوان برنامه های جنبی با حضور مهمانان و اساتید صاحب نظر برگزار می شود.
پایان پیام/


 

کد خبر 121609

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha