تمدید مهلت اعتبار گذر موقت اربعین تا آخر صفر/  ۴۰ هزار نفر گیلانی در این همایش ثبت نام کردند

عبدالله پور ازتمدید مهلت اعتبار برگه گذر موقت اربعین تا آخر ماه صفر خبر داد و گفت: امسال بیش از ۴۰ هزار نفر گیلانی برای سفر اربعین ثبت نام کردند و تاکنون پنجاه درصد از زوار هم به استان برگشته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «نادر عبدالله پور» شامگاه چهارشنبه( ۲۳ شهریور) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: روز گذشت فرمانده انتظامی کل کشور با هیئتی نظامی عراق و سفیر ایران در این کشور در خرمشهر دیدار داشتند و قرار شد کارگروهی متشکل از کارشناسان دو کشور برای تسهیل در تردد زائران تشکیل شود. 

 

دبیر ستاد اربعین استان گیلان با بیان اینکه اوضاع مرزهای ایران و عراق چند روزی است که شرایط عادی به خود گرفته عنوان کرد: امسال بیش از ۴۰ هزار نفر گیلانی برای سفر اربعین ثبت نام کردند و حدود پنجاه درصد از زوار هم تاکنون به استان برگشته‌اند.

 

عبدالله پور با تاکید بر اینکه ۶۵ درصد از فرآیند جابجایی زوار از طریق خودروهای شخصی انجام شد تصریح کرد: حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد از زوار گیلانی اربعین از مرز مهران تردد کردند و از زائران تقاضا میکنیم در زمان تردد با خودروهای شخصی ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی حتما از موکب‌ها برای رفع خستگی استفاده کنند. 

 

وی از تمدید مهلت اعتبار برگه گذر موقت اربعین تا آخر ماه صفر خبر داد و اذعان کرد:‌  استان گیلان امسال ۲۹ موکب را برای اربعین آماده کردند که دو موکب در داخل خاک ایران، یک موکب در مرز و مابقی در داخل خاک عراق از زائران اربعین پذیرایی کردند.


 
دبیر ستاد اربعین استان گیلان انجام یک آسیب شناسی برای رفع مشکلات به وجود آمده در مرزها و راهپیمایی اربعین امسال را لازم و ضروری خواند و ابراز داشت: با توجه به اینکه از امسال تا ده سال آینده اربعین در تابستان واقع می‌شود و به جهت گرمای شدید از زوار تقاضا میکنیم در صورت داشتن مشکل جسمانی از سفر خودداری کنند.

 

عبدالله پور با بیان اینکه وفاق و انسجام ملی یکی از تبعات مثبت پیاده روی اربعین است افزود: مراسم پیاده روی اربعین علاوه بر یک حرکت فرهنگی و دینی یک اجتماع بزرگ انسانی هم محسوب میشود و حتی باید گفت این مراسم آثار و دستاوردهای بین المللی زیادی هم دارد.

 

وی پیوند برقرار شده بین مردم ایران و عراق را ناگسستنی دانست و خاطرنشان کرد: عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام که اربعین امسال نتوانستند در کربلا حضور داشته باشند میتواند در اجتماع بزرگ دلدادگان اربعین در استان گیلان حضور به هم رسانند. 

 

 

کد خبر 1216103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha