خنثی‌سازی تحریم‌ها باید در دستور کار باشد

امام‌جمعه قم گفت: ارزیابی‌ها از دولت سیزدهم نشان می‌دهد که دولت خنثی‌سازی تحریم‌ها را راهبرد خود قرار داده است و پیگیر آن هستند و سفر اخیر رئیس‌جمهور به ازبکستان و امضا چند قرارداد و حضور در اجلاس شانگهای به همین منظور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله «سید محمد سعیدی» امروز (جمعه 25 شهریور) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به تقوای الهی گفت: یکی از راه‌های رسیدن به تقوا نگاه به افق‌های بلند است و این موضوع بینش و روش آن‌ها را به سمت خداوند و احکام الهی جلب می‌کند، شخصیتی مانند امام حسین(ع) در مسیر زندگی خود اسوه و الگویی ما برای موضوع تقوای الهی هستند.
 

امام‌جمعه قم با اشاره به وضعیت منافقین گفت: در آیات قرآن آمده است که منافقان با کافران در جهنم خواهند بود و دسیسه‌های آن‌ها در آیات مختلف آماده است و نشان از فتنه‌ای دارد که این منافقین طراحی کرده‌اند که فتنه را جاری کنند.


وی گفت: اسلام به دنبال انسان‌سازی هستند، مسلمان حزب الهی کسی است که تابع رهبری اسلامی باشد و هرجایی که فراخوان دادند آنجا حاضر باشد و اینکه مثلاً در ایام جنگ بگوید من در جبهه نمی‌آیم ولی پول می‌دهم درست نیست و این موضوع را در جریان کربلا نیز داشتیم.


سعیدی به اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: اربعین ثابت می‌کند که امامت یک فرهنگ است و پیوند ما با امام در زمان حیات و بعدازآن هم ادامه دارد. در فرهنگ امامت شخصیت امام مطرح است و پیوند مردم با امام همواره جاری است.


امام‌جمعه قم تصریح کرد: در زیارت اربعین نکات و درس‌ها و پیام‌هایی است که از طریق وجود امام صادق(ع) به ما رسیده است و ایشان در این زیارت هدف قیام کربلا را نجات و بیداری امت اسلامی می‌دانند، گاهی برای بیداری جامعه و شکستن جو خفقان و مبارزه با بدعت‌ها با صحبت‌ها و سخنرانی‌ها کار به‌جایی نمی‌رسد و باید قیام کرد.


وی گفت: امام حسین(ع) درراه احیای دین خون خود را نثار کردند و مردم را از جهالت و گمراهی نجات دادند و راه بندگان خداوند را روشن کردند و در عصر امام حسین(ع) بنی‌امیه با تبلیغات مسموم چنان خفقانی را بر جامعه ایجاد کرده بودند که تنها فرزند پیامبر(ص) و خون امام حسین(ع) می‌توانست آن فضا را پاک‌سازی کند و زلزله‌ای در ارکان حکومت بنی‌امیه که حکومت ظلم بود ایجاد کنند.


سعیدی عنوان داشت: امام حسین(ع) به مردم آموخت که برای احیای دین و ارزش‌های اسلامی باید قیام کرد و مردم ما نیز این درس را آموختند و قبل و بعد از پیروزی انقلاب این موضوع را به کار بستند از اسلام دفاع کردند.


امام‌جمعه قم با اشاره به مذاکرات برجام گفت: با ارزیابی رفتار آمریکا درروند مذاکرات مشخص می‌شود که آمریکا هیچ‌گاه به سمت رفع تحریم‌ها نخواهد رفت و برای عبور و رفع مشکلات باید شرایط را در میدان عمل به سمتی برد که نتیجه‌بخش باشد و تنها راه همان است که رهبری معظم انقلاب بارها بر آن تأکید کردند و آن خنثی‌سازی تحریم‌هاست.


وی ادامه داد: هرچند که رفع تحریم به دست دشمن است و به آن‌ها گفته‌ایم که باید تحریم‌ها را رفع کنند و در جریان مذاکرات هم نباید تعلل باشد، اما نکته مهم این است که نباید به آن مذاکرات دل‌خوش کرد بلکه باپشتکار و اعتماد با داشته‌های خود و توکل به خدا و ارتباط با کشورهای منطقه تحریم‌های ظالمانه را خنثی کنیم.


سعیدی گفت: ارزیابی‌ها از دولت سیزدهم نشان می‌دهد که دولت خنثی‌سازی تحریم‌ها را راهبرد خود قرار داده است و پیگیر آن هستند و سفر اخیر رئیس‌جمهور به ازبکستان و امضا چند قرارداد و حضور در اجلاس شانگهای به همین منظور است.

کد خبر 1216371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha