قصه اربعین، محور وحدت و همدلی جامعه مسلمانان است

امام جمعه بجنورد، با بیان اینکه قصه اربعین، محور وحدت و همدلی جامعه مسلمانان است، اظهار امیدواری کرد این وحدت و همدلی، مقدمه ظهور امام زمان(عج) شده و بساط ظلم و نظام استکباری برچیده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت‌الاسلام والمسلمین "رضا نوری" امام جمعه بجنورد امروز بیست‌‌و‌پنجم شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه مرکز خراسان شمالی با اشاره به حضور عاشقان حسینی در پیاده روی اربعین گفت: محور قصه اربعین، حب به امام و عشق به امام حسین علیه السلام است که فرمود: این محبت در دل آدم‌های پاک و مخلص سرشته شده و از بین رفتنی نیست.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: عشق به سید‌و‌سالار شهیدان مایه ایجاد وحدت و همدلی است چرا که در ایام راهپیمایی اربعین از ملیت‌های مختلف و مذاهب گوناگون در این حرکت عظیم حضور می‌یابند.

 

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی، اظهارکرد: هرچند دشمنان در تلاش برای تفرقه افکنی بین ایران و عراق هستند و با بزرگنمایی اشکالات، سعی می‌کنند این حرکت عظیم مردمی را کوچک کرده و مردم را از رفتن به پیاده روی اربعین دل‌سرد کنند.

 

 

وی ادامه داد: اما باید به دشمن گفت قبل از شما، متوکل‌ها و صدام‌ها هم تلاش کردند تا پای زائران را از زیارت امام حسین علیه السلام قطع کنند اما نه تنها موفق نشدند بلکه شور و عشق حسینی بیشتر و بیشتر شد.

 

 

امام جمعه بجنورد، با بیان اینکه قصه اربعین، محور وحدت و همدلی جامعه مسلمانان است، اظهار امیدواری کرد این وحدت و همدلی، مقدمه ظهور امام زمان(عج) شده و بساط ظلم و نظام استکباری برچیده شود.

 

 

حجت‌الاسلام نوری در ادامه از همکاری همه مجموعه‌ها از جمله نیروی انتظامی، سپاه و بسیج، علوم پزشکی و هلال احمر در پشتیبانی از پیاده‌روی اربعین تقدیر کرد و حضور ۲۰ میلیون زائر از ۸۰ ملیت در این اجتماع عظیم را نشانه عشق و ارادت وصف ناپذیر مردم به امام حسین علیه السلام نام برد.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی همچنین با اشاره به نزدیک شدن به ایام شهادت امام رضا علیه السلام و حضور کاروان‌های پیاده در مسیر عاشقی از همه مردم، هیئت‌های مذهبی و مسئولان خواست با توجه به گذر زائران حرم رضوی از این استان تمهیدات لازم برای استقبال از مردم را اندیشیده و مهیای پذیرایی از زائران بارگاه رضوی شوند.

 

امام جمعه بجنورد همچنین با تقدیر از مسئولان در سفر رییس جمهوری به استان  و تصویب مصوبه انتقال آب شُرب به شهرستان‌ها گفت: انتقال آب سرانی به شهرستان‌ها و انتقال آب ۱۰ چاه نزدیک بجنورد به این شهر مردم را از بوی نامطبوع آب سد مجاور رهایی می‌بخشد اما تحقق این مهم نیازمند پیگیری بیشتر مسئولان تا رسیدن به نتیجه است و از استاندار خراسان شمالی تقاضا می‌کنیم روند پیگیری را تسریع کنند.

 

 

 

کد خبر 1216376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha