مسیر ظهور از مسیر اربعین سیدالشهدا است

حجت الاسلام سراوانی اربعین را ستون ولایت دانست و گفت: مسیر ظهور از مسیر اربعین است و این اربعین انسان را در مسیرهای دیگر نیز ثابت قدم نگه میدارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام «بدر سراوانی» در خطبه های نماز امروز(جمعه، ۲۵ شهریور) بهره مندی از هدایت الهی را یکی از آثار و برکات تقوا دانست و اظهار کرد: خداوند قوه تشخیص حق از باطل را به فرد با تقوا عنایت می کند.

 

امام جمعه موقت سنگر بهره گیری از تعالیم الهی و رسیدن روزی و برکات از جانب خداوند را از دیگر موارد افراد با تقوا برشمرد.

 

وی در ادامه با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص پیاده روی اربعین که فرمودند «پیاده روی اربعین یک هدیه و پدیده الهی است»  افزود: این پدیده باعث شد که همگان به صورت بین المللی متوجه حقیقت قیام امام حسین(ع) شوند.

 

سراوانی با بیان اینکه نماز ستون دین و اربعین ستون ولایت است خاطر نشان کرد: چیزی که باید به آن پرداخته شود و معمولاً می بینیم که سبب عصبانیت دشمن از اربعین سیدالشهدا شده، این است که موج عظیم عاشقان اباعبدالله از زن، مرد، پیر، جوان و کسانی که معلولیت جسمی و مادرزادی دارند همگی به صورت واحد در این مسیر قرار می گیرند و برای اربعین با عشق وارد می شوند.

 

وی تصریح کرد: راز عصبانیت دشمن نسبت به این پدیده تاکید این پیاده روی بر اتصال به ظهور و معرفی امام زمان عجل الله است.

 

سراوانی اظهار کرد: امام زمان(عج) وقتی ظهور کند خود را با نام و یاد شهدا سیدالشهدا معرفی خواهد کرد، یعنی «منتقم خون ناحق ریخته اباعبدالله آمده است».

 

وی ادامه داد: دشمن وقتی این حقیقت را می بیند و این ظهور را متصل به اربعین سیدالشهدا می داند سعی می کند آنرا مورد هجمه قرار دهد.

 

سراوانی بیان کرد: از این رو این حلقه معنوی باید به گونه‌ای پیش رود تا قبل از آنکه امام زمان(عج) برای همه جهانیان شناخته شود اول باید اهمیت حادثه کربلا و اربعین سیدالشهدا مورد شناسایی قرار بگیرد.

 

وی اظهارکرد: در واقع اربعین یک نماد شاخص از امت واحد اسلامی یا به تعبیری اسلام به صورت بین المللی است و این خیل عظیم زوار امام حسین(ع) وقتی وارد مسیر پیاده روی قرار می گیرند چیزی نیست مگر اینکه دین در سایه سار محبت به امیرالمومنین(ع) و اولاد معصومینش قرار داد.

 

سراوانی اذعان کرد: پدیده اربعین از ناحیه ای جنبه عرفانی و از طرفی جنبه اجتماعی با خود به همراه دارد و یک اصل تمدن ساز و سبک زندگی امام حسینی در ملل اسلامی و همه دنیا است.

 

وی با تاکید بر اینکه اربعین انسان را در مسیرهای دیگر نیز ثابت قدم نگه می دارد، گفت: در همین پدیده اربعین می بینیم که از میان قوم ها، ملیت ها و زبان های مختلف دنیا وقتی در کنار هم جمع می شوند، چیزی مانند مهره های تسبیحی شکل می گیرد که امام حسین(ع) همه را به یکدیگر متصل می کند و این از والا و بالاترین شعائر الهی است که بر روی زمین انجام می شود.

 

سراوانی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: جنگی که بر ما ایجاد شد تحمیلی بود وگرنه کشور ما و نظام اسلامی در هیچ معرکه ای خودش آغازگر جنگ نیست مگر آنکه از جانب دشمن تجاوزی دیده باشد که آن موقع ما به صورت دفاع وارد می شویم.

 

وی افزود: گرچه همه دولت های استکباری با هم متحد شدند تا ایران را نابود کنند اما با دفاع مردم غیرتمند ایران، حمایت معنوی امام زمان(ع) و رهبری داهیانه امام امت هنور تلالو و درخشش این انقلاب در جهان بیشتر شده و به عنوان یک مدل انقلابی در دنیا عرضه می شود.

 

وی بیان کرد: دفاع مقدس فقط مختص به یک صنف و طیف از جامعه نبود بلکه پیر و مرد جوان و حتی بانوان نیز وارد میدان شدند و توانستند پیروزی شکوهمند را برای ایران رقم بزنند.

 

سراوانی همچنین به بازگشایی مدارس در هفته پیش رو اشاره و ابراز امیدواری کرد: سال تحصیلی جدید سالی پر از خیر و برکت باشد و با توجه به اینکه دانش آموزان در دو سال گذشته بخاطر شیوع ویروس کرونا از فضای آموزشی بی بهره ماندند، امسال مسیر برای تعلیم و تربیت آماده باشد.

 

وی همچنین خواستار کمک خیرین و مردم نیکوکار به جشن شور عاطفه ها در آغاز سال تحصیلی شد و گفت: برای کمک به دانش آموزان بی بضاعت و کم برخوردار و فراهم کردن شرایط تحصیل مناسب مشارکت خدا پسندانه ای داشته باشیم.

کد خبر 1216441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha