اسکان بیش از چهل هزار زائر اربعین در قم

قربانی کرم با اشاره به تعداد زائرین اسکان داده شده در قرار گاه مردمی اربعین گفت: از یازدهم شهریورماه جاری تاکنون بیش از چهل هزار زائر ایرانی و غیر ایرانی در قرارگاه مردمی اربعین قم واقع در مسجد مقدس جمکران اسکان داده شده اند.

مهدی قربانی کرم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان قم، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امسال در قرارگاه مردمی اربعین قم میزبان ۵۰۰ هزار زائر اربعین به مدت ۲۵ شبانه‌روز خواهیم بود.

 

 

مدیر قرارگاه مردمی اربعین گفت: این قرارگاه با هدف اسکان و پذیرایی از زائران اربعین حسینی تاکنون بیش از ۴۰ هزار زائر ایرانی و غیر ایرانی را پذیرش کرده است.

 

قربانی کرم با بیان اینکه در این قرارگاه مردمی علاوه بر اطعام زائران، خدمات فرهنگی و پزشکی هم به آن‌ها ارائه می‌شود افزود: در قرارگاه مردمی اربعین ایستگاه‌های مختلفی همچون خیاطی، آرایشگاه، واکس و نانوایی فعالیت می‌کنند.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری رضوی مسجد امام رضا(ع) با بیان اینکه سعی داریم بهترین میزبانی را از زائران داشته باشیم، گفت: زائران اربعین حسینی در هر زمانی از شبانه‌روز که به قرارگاه مراجعه کنند، پذیرش شده و خدمات ۲۴ ساعته غذای گرم و چای، خدمات پزشکی و دارویی رایگان را دریافت می‌کنند.

 

مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم افزود: برپایی غرفه‌های فرهنگی، تبلیغی، کودک و نوجوان، مشاوره، سلامت و درمان، برگزاری مراسم عزاداری، پذیرایی و ایستگاه صلواتی از جمله برنامه‌های این قرارگاه برای خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) است.

 

وی ادامه داد: زائران سیدالشهداء (ع) می‌توانند برای اطلاع از برنامه‌ها و فعالیت‌های قرارگاه مردمی اربعین، به سایت http://hikarbala.ir و آدرس hikarbala@ در پیام‌رسان ایتا و تلگرام مراجعه کنند.

 

قربامی کرم همچنین گفت: افراد نیکوکار می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۱۱۱۲۴۳۴۰۰۷ بانک رسالت به نام قرارگاه مردمی اربعین استان قم واریز و برای کسب اطلاعات بیشتر به دفتر این قرارگاه در قم، بلوار محمدامین(ص)، کوچه شماره سه و یا پایگاه اطلاع‌رسانی آن به نشانی اینترنتی http://hikarbala.ir مراجعه کنند.

کد خبر 1216459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha