اربعین حسینی موجب اقتدار شیعیان شده است

حجت‌الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه آئین گرامیداشت اربعین حسینی موجب اقتدار شیعیان شده است گفت: حضور شیعیان از سراسر جهان و مسلمانان و غیرمسلمانان در مراسم اربعین، یکی از کم‌نظیرترین اجتماعات مذهبی جهان را رقم زده است.

«حجت‌الاسلام سید ولی‌الله مهدوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان اظهار کرد: با عنایت الهی و تدبیر امام سجاد (ع)، حضرت زینب کبری (س)، بازماندگان واقعه عظیم عاشورا و اُسرای کربلا، یاد و نهضت امام حسین (ع) برای همیشه جاودانه ماند و این کار در اربعین سال ۶۱ هجری قمری پایه‌گذاری شد.

 

استاد حوزه‌های علمیه خوزستان با بیان اينکه شيعيان و ارادتمندان باید مفهوم ارزشی و مهم اربعين را پاس بدارند افزود: در طول تاریخ شاهد بوده‌ایم آئین‌های حسینی در حیات شیعه و در رشد و گسترش شیعه نقش بسزایی داشته‌اند و اربعین نیز با توجه به کارکردها و آثار و برکات فراوان، از عوامل گسترش تشیع در جهان به حساب می‌آید.

 

وی با اشاره به اینکه آئین گرامیداشت اربعین حسینی جایگاه ویژه‌ای دارد و موجب اقتدار شیعیان شده است اذعان کرد: حضور شیعیان از سراسر جهان و مسلمانان و غیرمسلمانان در مراسم اربعین، یکی از کم‌نظیرترین اجتماعات مذهبی جهان را رقم زده است و موجب شده تا اقتداری وصف ناشدنی مبتنی بر قدرت نرم بر شیعیان به نمایش گذاشته شود.

 

حجت‌الاسلام مهدوی تصریح کرد: همواره اربعین مورد تخریب‌ها و تهدیدات مختلف قرار گرفته تا ارادتمندان در این آئین عظیم حاضر نشوند اما شاهد حضور ارادتمندان و محبان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و افزایش اشتیاق آنها بوده‌ایم.

 

وی با بیان اینکه اربعین آثار و برکات زیادی در ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارد خاطر نشان کرد: اربعین با اقتدارآفرینی مسلمانان به ویژه شیعیان در سایه وحدت و وحدت‌بخشی به جهان اسلام همراه است.

 

کد خبر 1216513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha