همایش پیاده‌‎روی اربعین حسینی در آستارا برگزار شد

همایش پیاده‌روی اربعین حسینی در مسیر مسجد حضرت محمدرسول‌الله(ص) تا امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) بندر آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، همزمان با اربعین حسینی عاشقان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در بندر مرزی آستارا که توفیق حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در مسیر نجف اشرف تا کربلای معلی را نداشتند با پای پیاده مسیر ۱۰ کیلومتری مسجد حضرت محمدرسول‌الله(ص) تا امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) این شهرستان را طی کردند و در سوگ سید و سالار شهیدان بر سر و سینه زدند.

 

در این همایش  جمع کثیری از مردم شهر آستارا و روستاهای دور و نزدیک، صحنه‌های زیبایی از عشق و دلدادگی به امام حسین(ع) و یاران باوفایش را به نمایش گذاشته و با وجود جاماندن از کربلا، قدم‌هایشان را اسباب رسیدن به هدف و عشق درونی خود کرده و مشق اتحاد در برابر شور تبلیغات دشمنان نوشتند.

 

هوای گرم آخرین روزهای تابستان نیز مانع حضور عاشقان و ارادتمندان امام حسین (ع) نشد و همه از زن و مرد و پیر و جوان در این همایش شرکت کرده بودند.

 

عزاداران با سردادن نوای عزاداری و شعار "لبیک یا حسین"، خالصانه از خداوند متعال توفیق حضور در پیاده‌روی سال آینده اربعین حسینی را طلب کردند.

 

در مسیر پیاده‌روی، تعدادی موکب و ایستگاه صلواتی ایجاد شده بود که با، چای، میوه، خرما، نان قندی، فطیر، آب، شیرکاکائو و شربت از عزاداران پذیرایی می‌کردند.

 

در بین مسیر پیاده‌روی پذیرایی یک کودک با چای و میوه از عزاداران حسینی و اوج ارادت او به عاشقان دلسوخته حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کرد.

 

برای اولین بار در طول مسیر عزاداری ادارات و نهادهای فرهنگی نیز اقدام به برپایی غرفه‌های مختلف کرده که مورد استقبال عزاداران قرار گرفت.

 

در پایان پیاده‌روی اربعین حسینی، عزاداران با اجتماع در آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) به سینه‌زنی پرداخته و زیارت اربعین را قرائت کردند.

 

امروز همچنین بازار احسان و نذری در مناطق مختلف بندر آستارا داغ بود و هر کس به اندازه توان مالی خود اقدام به پخت حلوا و یا غذای گرم و توزیع آن در بین مردم و نیازمندان می‌کرد.

 

گفتنی است، همچنین آیین‌های شبیه‌خوانی و تعزیه که بازگو کننده احوال اسرای کربلا و فداکاری‌های حضرت زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) می‌باشد، در مساجد و هیئت‌های مذهبی آستارا برگزار شد.

 

کد خبر 1216604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha