ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود

باقی زاده گفت: وظیفه همه مسوولان در هفته دفاع مقدس معرفی و انتقال ارزش های این دوران به نسل جدید است

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محمد باقی زاده معاون سیاسی امنیتی فرمانداری بافق در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی هفته دفاع مقدس گفت: همه مسئولان تلاش کنند تا ارزشهای دفاع مقدس به نسل امروز منتقل شود.

 

وی با بیان اینکه در شهرستان بافق مردم و مسوولان در همه مراسم ها همراه و همگام هستند افزود: امسال باید گرامیداشت هفته دفاع مقدس متفاوت تر از سال های گذشته برگزار شود.

 

باقی زاده با تاکید بر معرفی و انتقال ارزشهای دفاع مقدس به نسل امروز تصریح کرد:  عمده اقداماتی که باید مدنظر قرار داد معرفی دفاع مقدس به نوجوانان و جوانان است و باید برای جوانان هنگامی که علت جنگ و حضور درجبهه ها را سوال می‌کنند با توجه به اماج حملات دشمن در فضای مجازی، پاسخ مناسب داشته باشیم.

 

 وی با ابراز تاسف از کوتاهی در این زمینه بیان کرد: باید در بحث فضای مجازی سرمایه‌گذاری کرد و از این طریق رزمندگان 8 دفاع مقدس شهر خود را معرفی کنیم.

 

معاون فرماندار با تاکید بر استفاده از کارشناسان و تهیه کلیپ هایی برای تشریح علت جنگ، اتفاقات و سرانجام آن تصریح کرد: متاسفانه نوجوانان و جوانان محصل به دلیل عدم آگاهی از این موضوع  با حقایق و اهداف دفاع مقدس بیگانه هستند و این یک درد در جامعه است و علت آن این است که در این زمینه کوتاهی شده است.

 

وی از رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بافق خواست با استفاده از ظرفیت روحانیون و مساجد در این زمینه اقدام به عمل آید و دقایقی بعد از اقامه نماز  به بیان موضوعات دفاع مقدس پرداخته شود و در مدارس نیز این امر مهم  صورت گیرد.

 

این مسئول در خصوص هزینه‌های این امر هم گفت: می‌توان از  ادارات که همیشه در صحنه بودند، با مدیریت ستاد شهرستان هدایت به سمتی شود تا هفته دفاع مقدس امسال خروجی خوب و مطلوب داشته باشد.

 

باقی زاده با  ابراز  تاسف  از  فراموش شدن  رزمندگان شهرستان و مجاهدت های آنها بیان کرد:  گرچه این افراد توقعی ندارد اما وظیفه ماست تا از خودگذشتگی آنان را مورد تقدیر قرار دهیم ضمن اینکه این افراد باید در فضای مجازی نیز معرفی شوند و از خانواده های رزمندگان هم تجلیل شود.

 

در ادامه این نشست  فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بافق هم با بیان اینکه شعار امسال دفاع مقدس « مامقتدریم» می باشد گفت: بیش از 80 برنامه توسط پایگاههای مقاومت بسیج ادارات و نهادها برنامه ریزی شده که در طول هفته، متناسب با روزشمار اجرا می‌شود.

 

پاسدار محسن نصیری اضافه کرد:  اجرای برنامه ها بر محور بیانیه گام دوم است و عمده برنامه‌های امسال 7 شب، 7 مسجد که بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشا در سطح شهر برگزار خواهد شد و همچنین در طول هفته یاد شهدای هر محل توسط پایگاه محله گرامی داشته می شود.

 

به گفته وی، برگزاری المپیاد ورزشی بسیج برای شناخت ظرفیت‌های های محلی نیز در هفته دفاع مقدس  برگزار می‌شود.

 

نصیری آغاز هفته دفاع مقدس را با غبارروبی قبور شهدا و رژه نیرو های نظامی و انتظامی و اقشار مختلف بسیج عنوان کرد.

 

 

کد خبر 1217165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha