برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی در شهرستان بافق

رنجبر از برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی در شهرستان بافق خبر داد و گفت: این کارگاه های آموزشی به منظور توانمند سازی بانوان در حوزه صنایع دستی به ویژه حصیر بافی برگزار شده است.

لیلی رنجبر رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بافق در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد  افزود: این دوره‌ها باهدف توسعه و فرهنگ‌سازی رشته‌های صنایع‌دستی بومی و فعال شهرستان، اشتغال‌زایی و کارآفرینی بانوان برگزار می‌شود و هنرجویان پس از گذراندن دوره، گواهی مهارت آموزش‌های عمومی (کوتاه‌مدت) را در رشته‌های صنایع‌دستی را دریافت می کنند..

وی بابیان اینکه بیش از ۱۵۰ نفر هنرجوی علاقه‌مند به صنایع‌دستی در قالب ۱۳ دوره، رشته های مختلف صنایع دستی را فرا می گیرند بیان کرد: نقاشی زیرلعابی، میناکاری روی سفال و مس، فیروزه کوبی، حصیربافی، پته دوزی و گلیم بافی از مهمترین رشته‌هاست.

رنجبر اظهار کرد: این دوره‌ها به‌صورت رایگان و با بهره‌گیری از تخصص و توان مربیان مجرب مرکز آموزش صنایع‌دستی شهرستان بافق برگزار شد.

این مسئول با بیان اینکه آموزش صنایع دستی و تقویت آن، فرصتی برای توسعه مشاغل خانگی و اشتغالزایی برای بانوان است خاطرنشان کرد: کمک به بانوان نیازمندان و اقشار آسیب پذیر رویکرد کارگاه های آموزشی یاد شده است و تا کنون افراد بسیاری پس از شرکت در دوره های آموزشی موفق به ایجاد مشاغل خانگی شده اند.

رئیس میراث فرهنگی بافق افزود: توسعه صنایع دستی ، چراغی برای رونق مشاغل خانگی، تولید و اشتغال محسوب می شود و می تواند در عرصه اقتصادی و اشتغال جامعه نیز موثر باشد.

 به گفته وی ،صنایع دستی میراثی ماندگار است که نسل به نسل حفظ شده  و با گذر زمان نه تنها زیبایی خود را از دست نداده است بلکه هر نسلی از جذابیت و زیبایی آن لذت می برد.

کد خبر 1219504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha