۴۸ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی کردستان بستری هستند

بیدارپور گفت: در حال حاضر ۴۸ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی کردستان بستری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، «فرزام بیدارپور» ظهر امروز(دوشنبه 28 شهریورماه) به خبرنگاران گفت: در جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، مریوان از رنگ آبی به زرد درآمده و بقیه شهرستان‌ها در رنگ‌بندی زرد و آبی ثابت مانده‌اند.

 

 

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: شهرستان‌های بانه، بیجار، دهگلان، سقز، مریوان، سنندج و سروآباد در وضعیت رنگ زرد (نسبتا پرخطر) و دیواندره، کامیاران و قروه وضعیت آبی قرار دارند.

 

 

وی افزود: در حال حاضر ۴۸ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی کردستان بستری هستند که ۹ نفر آنان در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

 

 

بیدارپور رعایت پروتکل‌های بهداشتی را تا صفر شدن کامل آمارهای ابتلا به کرونا در استان ضروری دانست و دریافت دوز یادآور واکسن کرونا، استفاده از ماسک، شستشوی مرتب دست، پرهیز از رفت و آمدها و تجمعات غیرضروری و حفظ فاصله اجتماعی را از مهم‌ترین اقدامات در پیشگیری و کنترل این بیماری اعلام کرد.

 

 

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه هیچ شهری در استان کردستان در رنگ بندی قرمز یا نارنجی قرار ندارد بنابراین پیک هفتم کرونا در حال کنترل و در موارد ابتلا، بستری و فوتی نیز شیب نزولی داریم.

کد خبر 1217177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha