هدف و مبنای تعاملات با کشورها تامین منافع متقابل ملت‌ها است

زنگانه با اشاره به حضور رئیس جمهور تاتارستان به استان گلستان گفت: هدف و مبنای این تعاملات منافع متقابل ملت‌ها و شکل‌دهی فرآیند جامعه جهانی متمدن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، «علی محمد زنگانه» عصر امروز «دوشنبه ٢٨ شهریور» در نشست مشترک هیئت دیپلماسی و تجاری جمهوری تاتارستان و استان گلستان اظهارکرد: برای استقبال و میزبانی گرمی که در سفر اینجانب و هیئت همراه به شهر کازان داشتیم و همچنین قبول دعوت برای سفر به استان گلستان قدردانی می کنم.

 

استاندار گلستان خطاب به رئیس جمهور تاتارستان گفت: از حضور هیئتی که همراه شما در گلستان حضور پیدا کرد از جمله اعضای هیئت وزیران، وزیر صنعت، تجارت و کشاورزی، سرکنسول، مشاوران و کسانی که از بخش خصوصی حضور پیدا کردند تشکر می کنم.

 

وی خاطرنشان کرد: امروزه خوشبختانه افق های بسیار روشن برای همکاری دو کشور ایران و روسیه در سطوح مختلف منطقه ای و بین المللی مشاهده می شود.

 

زنگانه بیان کرد: تقویت روابط بین دو کشور در قالب های دوجانبه و چندجانبه سبب رونق اقتصاد دو ملت و تقویت امنیت منطقه ای و بین المللی خواهد شد.

 

وی ادامه داد: ظرفیت های اقتصادی و تجاری فراوان و مکمل دو کشور در کنار قدرت و اثرگذاری دو کشور می تواند همگرایی دو ملت را تقویت کند.

 

استاندار گلستان گفت: جمهوری اسلامی به دنبال تعامل حداکثری با همه کشورهای جهان به ویژه کشورهای همسایه و هم پیمان است. 

 

وی خاطرنشان کرد: هدف و مبنای این تعاملات منافع متقابل ملت‌ها و شکل‌دهی فرآیند جامعه جهانی متمدن است. این مسیر از طریق همکاری کشورهای مستقل و صاحب فرهنگ متعالی و توجه به اصول اخلاقی، عدالت و معنویت قابل تحقق است.

 

کد خبر 1217255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha