اولویت‌های تجهیز آتش نشانی جهرم در اسرع وقت تأمین شود

شعبانی گفت: اولویت‌های تجهیز و به روزرسانی سازمان آتش نشانی جهرم، شناسایی و در اسرع وقت تأمین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، امروز (سه شنبه ۲۹ شهریور) با حضور فرماندار ویژه شهرستان جهرم، سرپرست شهرداری جهرم و مدیرعامل سازمان آتش نشانی، کمبودهای سازمان آتش‌نشانی وخدمات ایمنی جهرم، مشکلات پیش روی آن سازمان، نحوهء تأمین نیازهای اساسی امدادی و اطفایی، همچنین نحوه‌ی عملکرد صحیح در وظایف محوله‌ی سازمانی، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

«محمدحسن شعبانی» در این نشست اظهار داشت: آتش نشانان و امدادگران در هنگام وقوع حوادث و سوانح غیر مترقبه در خط مقدم امداد و نجات به آسیب دیدگان قرار دارند و از هیچ تلاش و کوششی در این زمینه فروگذار نیستند.

 

فرماندار ویژه شهرستان جهرم افزود: گسترش حوزه خدمات رسانی سازمان‌ آتش نشانی و خدمات ايمنی و افزايش انتظارات عموم شهروندان از توانمندي‌ها و عملكرد آنها در سطح شهر، نشان از اهميت فوق العاده و جايگاه منحصر به فرد این سازمان در سطح جامعه است.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان جهرم با اشاره به ضرورت ایمنی سازی و تقویت تجهیزات و ارائه ی آموزش های لازم به نیروی انسانی در راستای پیشگیری از هرگونه بحران، اذعان داشت: باید مسایل ایمنی در ساختمان های ادارات و محل های کسب و کار، فرهنگ سازی و بصورت جدی اهمیت داده شود،

 

وی گفت: در سفر اخیر به تهران و دیدار با رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، موافقت تعدادی تجهیزات امدادی آتش نشانی اخذ شد که لازم است شهرداری جهرم برای دستیابی به این تجهیزات تلاش کند. 

 

فرماندار ویژه شهرستان جهرم تاکید کرد: با توجه به لزوم خودرو پیشروی آتش نشانی، شهرداری جهرم روند خرید این خودرو را تسریع کند. 

 

شعبانی ادامه داد: همچنین با توجه به عدم توان خرید نردبان هیدرولیک توسط شهرداری جهرم برای امداد و اطفاء ساختمان‌های بلند مرتبه، مقرر شد راهکارهای موجود و قابل دسترس از طریق منابع شهری، استانی، کشوری و با کمک نماینده مردم جهرم در مجلس، مصرانه تا حصول نتیجه دنبال شود.

 

وی با بیان اینکه اولویت‌های تجهیز و به روزرسانی سازمان آتش نشانی جهرم، شناسایی و در اسرع وقت تأمین شود، افزود: بر اساس گستردگی و تراکم جمعیت شهر جهرم لازم است ایستگاه های آتش نشانی برای حضور سریعتر امدادگران و بهبود کیفیت خدمات افزایش پیدا کند.

 

فرماندار ویژه جهرم بیان کرد: پایش ایمنی ساختمان‌های تجاری، مسکونی و اداری که در دستور کار سازمان آتش نشانی قرار دارد با جدیدیت پیگیری و دنبال شود. 

 

نماینده عالی دولت در شهرستان جهرم بر لزوم ترویج و آشنایی هر چه بیشتر شهروندان با فرهنگ ایمنی و گسترش آن در ذهن و رفتار مردم تاکید کرد و گفت: این موضوع بسیار مورد اهمیت است و درخواست داریم سازمان آتش نشانی و شهرداری جهرم در این زمینه تلاش کنند.

 

شعبانی اعلام کرد: کمبود نیروی آتش‌نشان در جهرم را از مراجع مربوطه پیگیری و برای رفع این کمبود تلاش می کنیم.

 

رئیس شورای مدیریت بحران شهرستان جهرم در پایان تاکید کرد: آموزش پرسنل جهت انجام بی‌نقص عملیات تخصصی با کمترین ریسک خطر تداوم پیدا کند و آتش نشانان برای وقوع احتمالی حادثه و بحران در بالاترین سطح آمادگی باشند. 

 

کد خبر 1217431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha