جوانی جمعیت از نشانه های اقتدار جوامع محسوب می شود

به گفته استاندار زنجان، جمعیت جوان لازمه اقتدار هر جامعه ای محسوب می شود؛ کشوری که جمعیت جوان نداشته باشد به همان اندازه قدرت نرم و اقتدارکشور ضعیف خواهد بود. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محسن افشارچی امروز در جلسه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بر ضرورت اجرای برنامه ها به صورت هسته ای اظهار کرد: در حوزه فرهنگ و آسیب‌های اجتماعی مهمترین مسئله ازدواج است که این که امر مهم باید در جامع تسهیل شده است.

 


استاندار زنجان از ازدواج به عنوان ابزاری برای ایجاد آرامش روانی جامعه و افراد یاد کرد و گفت: جمعیت باعث نشاط جامعه  خواهد شد و باید نسبت به این مسئله حساس باشیم.

 


وی با یادآوری اینکه در حوزه قدرت و اقتدار ملی هسته اصلی جوانان و مسئله جوانی جمعیت است، افزود: هر جامعه‌ای  که دارای قدرت اقتصادی باشد اما جامعه جوان نداشته باشد  به جایی نخواهد رسید.

 


وی با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت: درست است این مشکلات وجود دارد اما مسئله جوانی منحصر به زمان حال نیست و به آینده و اقتدار نظام مرتبط است و اقتصاد روی قدرت جوانان پایه گذاری می‌شود و باید نسبت به این مسئله و عواقب آن حساس باشیم.

 


افشارچی عنوان کرد: در همه جای دنیا به مسئله جوانی توجه ویژه‌ای شده است و برنامه‌ها و تشویق‌های بسیاری در این زمینه هزینه می‌کنند از جمله اعطای کمک هزینه به خانواده‌های دارای فرزندان  بیشتر است، و همچنین در مهاجر پذیری تلاش می‌کنند جوانان و خانواده‌های که فرزندان بیشتری دارند در اولویت پذیرش قرار گیرد.

 


وی با بیان اینکه یکی از اقتدارهای کشور جوانی جمعیت است گفت: خیانت است اگر دستگاه‌های اجرایی نسبت به این مسئله بی تفاوت باشند و باید هر سازمانی بر مبنای قوانین درون سازمانی، به برنامه‌های ابلاغ شده در این خصوص عمل کند.

 


وی بیان کرد: کشوری که قدرت سخت دارد اگر جمعیت جوان نداشته باشد به همان اندازه قدرت نرم و اقتدارکشور ضعیف خواهد بود.

 


 افشارچی در این جلسه به دبیر ستاد حمایت از خانواده ابلاغ کرد: گزارشات دستگاه‌های اجرایی باید جز به جز بررسی شود زیرا گزارشات کلی در این خصوص عملا به کار نمی‌آید و مهم این است قوانین ابلاغی اجرا شو

کد خبر 1217465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha