اعطای ۴۸۰۰ مورد ارفاقات حقوقی به مددجویان زندان‌های کهگیلویه وبویراحمد

بیژنی از اعطای چهار هزار و ۸۰۰مورد ارفاقات قضایی به زندانیان واجدالشرایط استان کهگیلویه و بویراحمد در شش ماهه امسال خبر داد.

«منصور بیژنی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، ضمن تقدیر از همکاری و همراهی مقامات قضایی و تعامل دوسویه با دادگستری و دادسرای های استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: با هدف تعامل هر چه بیشتر و استفاده از ظرفیت‌های قانونی به منظور ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندانیان در شورای های طبقه بندی در زندان ها و جلسات متعدد کمیته های عفو استان با موافقت مراجع قضایی به زندانیان واجدالشرایط نهاد ها و ارافاقات حقوقی اعطاء می گردد.

 

مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از جمله سیاست‌های قوه قضائیه رسیدگی به وضعیت متهمین و محکومین و همچنین استفاده از ظرفیت‌های قانونی با هدف کاهش تراکم جمعیت زندان هاست که در این زمینه مسئولین قضایی استان از طریق بازدید چهره به چهره با زندانیان، تعیین و تکلیف متهمین تحت قرار، اعطای ارفاقات قضایی از جمله آزادی مشروط، تعلیق و تخفیف مجازات، پذیرش اعسار، توسعه استفاده از نظام سیستم نیمه آزادی و پابند الکترونیکی، اعطاء مرخصی و اشتغال به کار زندانیان واجد الشرایط در تعدیل وضعیت کنونی زندان‌های استان همکاری و همراهی داشته اند.

 

وی تصریح کرد: اعطای نهادهای حقوقی به زندانیان می تواند ضمن وجود سرپرست در خانواده و تحکیم بینه خانوادگی از تکرار جرم و بازگشت مجدد آنان به زندان ها جلوگیری نماید.

 

بیژنی در ادامه با بیان اینکه نهاد های حقوقی به زندانیان واجد الشرایط اعطاء می شود اظهار داشت: به طور طبیعی ارفاقات قضایی به زندانیانی تعلق می گیرد که وجود آنان نافی امنیت و آسایش مردم نباشد و این ارفاقات به افرادی اعطاء می شود که دارای محکومیت های سنگین و خشن نباشند.

 

مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در شش ماهه اخیر در زندان های استان ارفاقات حقوقی از جمله مرخصی چهار هزار و 96 مورد، تخفیف مجازات 14 نفر، تعلیق مجازات 55 نفر، آزادی مشروط 38 نفر، مرخصی منجر به آزادی 383 نفر، موقوفی تعقیب 88 نفر، اعسار 99 نفر، عفو موردی 6 و آزادی زندانیان توسط شوراهای حل اختلاف 62 نفر اعطاء شده است.

کد خبر 1217482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha