لزوم پاک شدن چهره کردستان از معتادان متجاهر در آستانه سالتحصیلی جدید

زارعی کوشا گفت: با آغاز سال تحصیلی نباید شاهد هیچ معتاد متجاهری در پارک‌ها، میادین و کوچه و خیابان‌ها باشیم و کردستان به لحاظ جمع‌آوری معتادان متجاهر الگو و مثال‌زدنی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، «اسماعیل زارعی کوشا» عصر سه‌شنبه (۲۹ شهریورماه) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان اظهار کرد: مرکز ماده ۱۶ سنندج با همکاری شهرداری و شورای شهر و اعضای شورا پیگیری شده که جزو ضروریات استان محسوب می‌شود و در اول مهر افتتاح می‌شود.

 

استاندار کردستان افزود: امیدواریم با آغاز سالتحصیلی شاهد هیچ معتاد متجاهری در پارک‌ها، میادین و کوچه و خیابان‌ها نباشیم و کردستان به لحاظ جمع‌آوری معتادان متجاهر الگو و مثال‌زدنی باشد و هیچ مظهری از مظاهر آلودگی به مواد مخدر را در استان شاهد نباشیم.

 

وی افزود: باید تجهیز و راه‌اندازی و اداره امور مرکز ماده ۱۶ در سنندج مورد توجه باشد چرا که در زدودن اعتیاد از سیمای شهرمان را بدنبال دارد.

 


زارعی‌کوشا تصریح کرد: مقابله جدی با اعتیاد و قاچاق مواد مخدر باید مورد توجه شورای مبارزه با مواد مخدر و کمیته‌های این شورا که در برابر آن مسئولیت دارند، باشد و شورا باید نتایج محرزی داشته باشد.

 


مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان نیز در این جلسه به ارائه طرح ویژه ساماندهی و توانمندسازی زنان معتاد بهبود یافته پرداخت و اظهار کرد: با همکاری انجمن‌ها حدود ۳۰ بانوی معتاد کارتن خواب در سنندج شناسایی شده‌اند که بیش از  ۹۵ درصد تمایل به ترک دارند اما هزینه درمان را ندارند و باید براساس طرح یاد شده باید این افراد را در مرکزی سه ماه نگهداریم.

 

لیلا آژیر با اشاره به اینکه تشکیل یک تیم روانشناسی با استفاده از ظرفیت دانشگاههای استان براساس اجرای این طرح مورد نیاز است، افزود: جلسه‌ای باید با دستگاههای متولی برگزار شود تا زمینه شناسایی سایر بانوان معتاد کارتن خواب سایر شهرهای استان فراهم شود.

 

وی عنوان کرد: بیشتر زنان از طرف همسر دچار اعتیاد شده‌ا و از طرف خانواده ترد شده‌اند که باید زمینه بازگشت این افراد به خانواده‌ها را فراهم کرد چون عواقب اعتیاد برلی زنان بیشتر و عمیق‌تر است.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان اعلام کرد: نیاز است در صورت امکان از اعتباران شورای هماهنگی برای نگهداری بانوان معتاد کارتن‌خواب استفاده شود.

 

مدیرکل بهزیستی استان کردستان نیز در این جلسه اضافه کرد: نظارت بر مراکز کمپ‌های ترک اعتیاد استان توسط کارشناسان بهزیستی ماهانه و فصلی انجام می‌شود و تلاش براین است که خدمات ارائه شده در این مراکز براساس دستورالعمل‌های سازمان بهزیستی باشد.

 

حسین رسولی عنوان کرد: در سطح استان ۱۶ مرکز کمپ ترک اعتیاد در استان داریم و دو مجوز دیگر نیز در حال صدور است.

کد خبر 1217575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha