آتش سوزی مسجد امام موسی کاظم(ع) در رشت

در دومین روز از اعتراضات خیابانی و با حضور اغتشاشگران درمیان مردم، شاهد خسارت به اموال عمومی و آتش سوزی مسجد امام موسی کاظم(ع) در رشت بودیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، در پی ناآرامی‌ها و اعتراضات خیابانی برای دومین شب متوالی، شهر رشت شاهد برخی اتفاقات ناگوار و آسیب زدن به اموال عمومی از درگیری با نیروی انتظامی تا آتش سوزی مسجد و خودروی آمبولانس بود.

 

در حد فاصل بین خیابان معلم، بیستون و سبزه میدان مردم عادی به صورت مسالمت آمیز با سردادن شعارهای اعتراضی راهپیمایی کردند، اما به یکباره مسیر اعتراض مردمی عوض شده و عده‌ای از برهم زنندگان نظم عمومی و آشوب‌گر با حضور در میان مردم، سعی در اغتشاش و خسارت زدن به اموال عمومی و شخصی داشته و خودروی پلیس، آمبولانس و اتوبوس انتقال خون را به آتش کشیدند که در پی آن نیروی انتظامی مجبور به مداخله شد.

 

در ادامه عده‌ای اقدام به آتش زدن سطل زباله و پرتاب سنگ به سوی ماموران نیروی انتظامی کردند که متاسفانه چند نفر از ماموران ناجا و بسیجیان در جریان این حوادث مجروح شدند.

 

با توجه به اینکه مسجد پایگاه شکل‌گیری انقلاب اسلامی و سدی محکم در برابر دشمنان بوده و به عبارتی دیگر سنگر حفظ و تداوم این انقلاب و کانون بصیرت افزایی در جامعه به شمار می‌رود و دشمنان بارها با توطئه‌های مختلف در حوادث و فتنه‌های گوناگون چون فتنه سال ۸۸ و تخریب و آتش سوزی مسجد لولاگر، دشمنی خود را با این اماکن مقدس و دین اسلام به اثبات رسانده‌اند، شب گذشته اغتشاشگران با هتک حرمت به مسجد امام موسی کاظم(ع) واقع در سبزه میدان رشت و به آتش کشیدن آن، رنگ و بوی اعتراضات را تغییر دادند. دیوارها و فرش‌های این مسجد بر اثر آتش سوزی از بین رفته و مسجد نیاز به تعمیر دارد.

 

در این راستا ماموران نیروی انتظامی اقدام به بازداشت چندین نفر کرده و نیروهای بسیجی و انتظامی در سطح شهر حضور دارند تا حافظ جان و مال مردم باشند. «حسین حسن پور» از دستگیری ۳۹ نفر در اعتراضات شب گذشته شهر رشت خبر داد و گفت: این افراد از عاملان اغتشاش، تحریک، تعرض به شهروندان، تخریب اموال عمومی و ایراد خسارت به واحدهای صنفی در شهر بودند.

 

جانشین فرماندهی انتظامی گیلان نیز با بیان اینکه حساب مردم از اغتشاشگران و مخلان نظم و امنیت جداست، تاکید کرد: برخورد با اغتشاش‌گران، آسیب زنندگان به بیت المال و برهم زنندگان نظم عمومی مطالبه جدی شهروندان است و پلیس و دستگاه قضایی برخورد جدی با مخلان نظم و امنیت دارند.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1217622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha