اجرای ۱۰۰ برنامه محوری در هفته دفاع مقدس

فلاحی از اجرای ۱۰۰ برنامه محوری در استان خراسان جنوبی با شعار «ما مقاوم هستیم» در هفته دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، غلامرضا فلاحی امروز چهارشنبه(۳۰ شهریور) در مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس خراسان جنوبی که در فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: خراسان جنوبی دارای ۳۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس است که بر اساس برنامه ملی تجلیل و تکریم از رزمندگان هرسال تعدادی از این آنان تجلیل می شوند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس امسال با شعار محوری «ما مقاوم هستیم» آغاز می‌شود، افزود: در راستای گرامیداشت چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس ستادهای شهرستانی نیز تشکیل شده تا برنامه‌های قوی و اثربخش برای نشر و تبیین فرهنگ دفاع مقدس برای نسل جوان اجرا شود.

 

وی از اجرای ۱۰۰ برنامه محوری در قالب ۲ هزار و ۵۰۰ عنوان برنامه در سطح استان خراسان جنوبی همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد.

 

فلاحی در ادامه دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حضور منسجم در نماز جمعه، دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران‌ و جانبازان، غبارروبی مزار شهدا، نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس استان، خاطره‌گویی و روایت‌گری از زبان راویان دفاع مقدس در ادارات، نهادها، مساجد و دانشگاه‌ها و راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی را از مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس اعلام کرد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری کنگره سرداران و ۱۵۰ شهید بشرویه در هفته دفاع مقدس، بیان کرد: برگزاری نشست های بصیرتی، شب شعر و خاطره، دونمایی از آثار مختلف ادبی و اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم از دیگر برنامه‌ها است.

 

۳۱ شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران در سال ۱۳۵۹ به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس در تقویم ملی نامگذاری شده است.

 

 

کد خبر 1217672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha