پاسداری از حرم و حریم جمهوری اسلامی

فوت مرحوم «مهسا امینی» موجی از واکنش را در پی داشته است. در این بین بحث‌های مختلفی پیرامون حجاب، قانون حجاب و نحوه کاربست این قانون در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در جریان است.

خبرگزاری شبستان: روایت‌های دروغین و ساختگی در مورد جان باختن خانم امینی باعث شده که هجمه‌ها فراتر از نیروی انتظامی و گشت ارشاد، کلیت نظام جمهوری اسلامی را در برگیرد و ضد انقلاب با استفاده از این بهانه، حملات گسترده‌ای را با هدف تعمیق شکاف بین مردم و نظام اسلامی ساماندهی کند.


در این بین که تکلیف قانون بودن حجاب در جامعه اسلامی از یک سو و کینه و دشمنی ضد انقلاب و براندازان با نظام اسلامی از سوی دیگر واضح و عیان است؛ پرسش مهمی باید طرح شود و آن اینکه اگر سیاستی و روش اجرایی به خلاف آن قانون و هدف تبدیل شد و بالاتر منجر به تضعیف نظام و شادی دشمنان شد، تکلیف چیست؟


تردیدی در این مقدمات نیست که در نظام اسلامی حجاب از مهم‌ترین قوانین اسلامی است که در قالب قانون مورد تایید اکثریت مردم قرار گرفته و همانند دیگر قوانین باید اجرا شود اما مسئله و تردیدها در مورد نحوه اجرای این قانون برای ثمربخشی است. اگر سیاستی برای اجرای این قانون اتخاذ شد که منجر به تضعیف نظام اسلامی و هزینه تراشی‌های غیرضرور شد آنوقت تلکیف جز بازنگری و اصلاح آن سیاست و اتخاذ روش‌ها و راه های بهتر و بهینه است؟


سیاستگذاری در سپهره حکمرانی نیازمند الزاماتی است. از اصول اولیه هر نوع سیاستگذاری و مدیریت در هر سطحی ارزیابی سیاست‌ها و مسیرهای انتخاب و اتخاذ شده است تا مشخص شود سیاست اعمالی به چه میزان توانسته اهداف تعیین شده را محقق کند و اگر نکرده موانع و مشکلات چه بوده و چگونه باید موانع رفع شود.

 

در همین ماجرای مرحوم خانم امینی اتفاق رخ داده به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های بین خارجی بازتاب پیدا کرده و تصویر غیرواقعی از نظام اسلامی ساخته است؛ تصویری که وجود خارجی ندارد اما نظام مجبور به پرداخت هزینه آن است.


هر فردی یک ساعت در همین خیابان‌های تهران راه رفته باشد متوجه می‌شود وضعیت پوشش بانوان کاملا عرفی است و در خیلی از موارد حجاب شرعی رعایت نشده است. به صورتی که حتی دینداران و پایگاه نظام جمهوری اسلمای را ناراضی کرده است بنابراین تلاش کینه توزانه دشمن برای ارائه تصویر خشن از نظام اسلامی در معقولات فرهنگی و مخصوصا حجاب کاملا دروغین و ساختگی است اما برخی اشتباهات به شکل گرفتن این تصویر دروغین در افکار عمومی کمک می‌کند.


طرفه آنکه نظام جمهوری اسلامی به عنوان امتداد نهضت عاشورا و برآمده از رشادت‌های 1400 ساله شیعه، حرم است یعنی حفظ حرمت، آبرو و اعتبار آن اولی‌ترین هدف برای همه ارکان حکومتی و جامعه باید باشد بنابراین هر سیاستی که منجر به تضعیف این حرم شود نیازمند اصلاح و بازنگری است. تردیدی نیست که خردمندان دلباخته به نظام اسلامی و ارزش‌های آن که بیش از همه به حجاب اسلامی حیا و عفت در جامعه متعتقد هستند در این اصلاح خواهند کوشید و به بهترین شکل ممکن و ثمربخش ترین نحوه به گسترش حیا و عفت و حجاب در جامعه کمک خواهند کرد.
 

کد خبر 1217732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha