صندوق توسعه ملی یک ابداع برای  رونق اقتصادی است

سلاحورزی گفت: توجه صندوق توسعه ملی به این استان ضروری است چراکه موجب توسعه و رونق اقتصادی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «حسین سلاحورزی» امروز در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی لرستان، اظهارداشت: صندوق توسعه ملی یک ابداع، اختراع یا نوآوری از سمت ایران نبوده بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر این تجربه اجرایی شده است و در این راستا ذخیره قابل توجهی کسب کردند.

 

وی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین محل‌های مصرف منابع صندوق توسعه ملی در لرستان است، افزود: فلسفه و نگاه قانون گذار در صندوق توسعه ملی یک دیدگاه درست است که این مهم نباید فراموش شود چراکه منابع صندوق با مشکل مواجه خواهد شد.

 

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و رییس اتاق لرستان ادامه داد: برخی افراد امکان بازگشت تسهیلات دریافتی از این صندوق را نداشتند و با مشکلاتی روبه‌رو شدند که اکنون بازنگری چگونگی ساز و کار این صندوق در راستای تعامل سازنده با بنگاه‌ها و بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد.

 

سلاحورزی گفت: اساسنامه صندوق توسعه ملی بر این اساس است که ذخیره آن دلاری باشد و منابع آن باید بصورت ارزی به صندوق بازگردد بنابراین نباید منابع به صورت ریالی باز پس گرفته شود.

 

وی افزود: جهش های ارزی خارج از اراده و اختیار بنگاه‌ها بوده و در برخی از حوزه‌ها به دلیل شرایط خاص کشور ممنوعیت صادرات به وجود آمده است بنابراین درآمد ارزی وجود ندارد که دولت باید ساز و کار جبران پوشش ریسک برای بنگاه ها را در نظر بگیرد تا منابع به صورت دلاری به صندوق باز گردد.

 

کد خبر 1217740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha