مشـارکت در اجرای برنامه‌های سلامت ابـزاری بـرای دسـتیابی بـه کیفیت بهتر زندگی است

کندایی گفت: مشـارکت در اجرای برنامه‌های سلامت ابـزاری بـرای دسـتیابی بـه کیفیت بهتر زندگی و بـه عنـوان هـدف اصلـی بـه منظـور رشـد توانایی‌هـا و خلاقیت‌هـای شـهروندان فعال برای ارتقاء و حفظ سلامتی آحاد جامعه مطرح اسـت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، «بهرام کندایی» عصر چهارشنبه(۳۰ شهریورماه) در نشست مشترک طراحی و تدوین برنامه پایش و رتبه‌بندی سازمان‌های مردم نهاد حوزه سلامت با تقدیر از فعالیت‌های دست‌اندرکاران مرتبط در خصوص ارتقای شاخص‌های مربوط به مشارکت‌های مردمی در حوزه سلامت در پیشبرد اهداف نظام سلامت، اظهار کرد: سـازمان‌های مـردم نهـاد یا سمن‌ها، یکی از ارکان موثر اجتماع هسـتند که با فعالیت‌های خود، بسـتر تأثیرگـذاری آحـاد مختلـف مـردم را در جریان‌هـا و فرآیندهـای تخصصـی فراهـم می‌کننـد.

 

وی با بیان اینکه، یکی از مهمترین حوزه‌های مورد علاقه برای فعالیت سمن‌ها و خیرین، بهداشت و درمان است، افزود: فعالیت سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت و مشـارکت فعال در آنها، موجـب تشـویق و ترغیب مردم جهت ارائه خدمات سلامت و احسـاس تعهد نسـبت بـه سطح سلامتی یکدیگر می‌شـود.

 

مدیر سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان داشت: مشـارکت در اجرای برنامه‌های سلامت ابـزاری بـرای دسـتیابی بـه کیفیت بهتر زندگی و بـه عنـوان هـدف اصلـی بـه منظـور رشـد توانایی‌هـا و خالقیت‌هـای شـهروندان فعال برای ارتقا و حفظ سلامتی آحاد جامعه مطرح اسـت.

 

کندایی ارزیابی، اعتباربخشی و رتبه‌بندی سازمان‌های مردم نهاد را منجر به بهبود نتایج فعالیت‌ها بیان کرد و گفت: ارزیابی و اعتبار سنجی(evaluation and accreditation) این سازمان‌ها، فرآیندی است که در آن گروه یا سازمان اعتبارسنج بر اساس معیارهای استاندارد، درجه اعتبار و رسمیت را به منظور توانایی اﻧﺠﺎم ﺧﺪﻣﺎت سلامت ﺑﻪ ﯾﮏ سازمان یا انجمن خیریه اﻋﻄﺎ ﻣﯽ‌کند.

 

مدیر سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: اﻋﺘﺒﺎرﺳﻨﺠﯽ و ارزیابی این سازمان‌ها باید با مشارکت ادارات و سازمان‌هایی که مرجع صدور مجوز آنها هستند صورت گرفته و در کل اجرای آن منجر به بهبود کمیت و کیفیت ارائه خدمات سلامت می‌شود.

 

نشست مشترک طراحی و تدوین برنامه پایش و رتبه‌بندی سازمان‌های مردم نهاد حوزه سلامت با حضور مدیر سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان و مدیران و نمایندگان ادارات کل مرجع صدور مجوز سمن در حوزه سلامت و همچنین نماینده اداره‌کل امور مالیاتی استان با هدف بررسی نحوه اجرای برنامه پایش، ارزیابی، اعتباربخشی و رتبه‌بندی این سازمان‌ها در محل سالن جلسات شهدای مدافع ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.

 

در این جلسه پس از بیان نظرات و پیشنهادات توسط هر یک از حاضرین، تصمیمات متناسب با بهینه‌سازی روند اجرای ارزیابی و اعتباربخشی این قبیل سازمان‌ها اتخاذ شد.

 

کد خبر 1217925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha