کردستان استان عفیف کشور با نماد وفاداری به میهن، زندگی و انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام حریزاوی گفت: کردستان استان عفیف کشور با نماد وفاداری به میهن، زندگی و انقلاب اسلامی است و همواره باید نمایشی از عفت زنان کرد و مجاهدت بانوان کرد را به نمایش بگذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی ظهر پنج‌شنبه (۳۱ شهریور) در جمع اصحاب رسانه کردستان و فعالان فضای مجازی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی نهال بالنده‌ای است که در کشاکش حوادث و کوران اتفاقات به بالندگی می‌یابد، اظهار کرد: باتوجه به اینکه امام علی(ع) خود را درخت بیابان معرفی می‌کرد که چوب آن به مراتب از چوب باغ محکم‌تر است، انقلاب اسلامی را بی تشابه به این درخت ندانست.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: انقلاب ما به مراتب در رویدادها دچار رشد و تحول می‌شود و شاخ و برگ و ریشه‌های آن قوی‌تر خواهد شد.

وی بیان کرد: هرچند باید اتفاقات اخیر را نادیده نگرفت و در دل آن به ضعف و سستی‌ها توجه کرد و رخنه‌های موجود را کنکاش کرد تا بتوان برای برطرف نمودن آن اقدام شود.

حجت‌الاسلام حریزاوی تصریح کرد: دشمن در روزهای اخیر سعی در تشویق جوانان کرده تا به تخریب اموال عمومی بپردازند بویژه دستگاه آمبولانس که قیمت گزافی هم دارد، چند دستگاه مدرن آن در این روزها تخریب شد هرچند مردمی هم که از دل انقلاب هستند؛ صدماتی دیدند پس نباید در این تخریب‌ها دیده پوشی شود بنابراین باید رخنه‌های فرهنگی شناسایی و آسیب‌زدایی شود.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به ضرورت و لزوم بازسازی فرهنگی و انقلابی ساختار فرهنگی رسانه که از دستورات مقام معظم رهبری هم هست، افزود: موضوعاتی مثل گشت ارشاد و دیگر موارد باید به طور بنیادین برطرف شود و اینکه بگوییم در میانه نظام حرف تعطیلی یک سازمان یا نظام باشد نباید عنوان شود.

وی بیان کرد: در حوادث اخیر نوجوانان زیادی حضور یافتند که نباید آلت دست دشمن شوند بلکه باید با آگاهی مسیر خود را بیابند و حق و باطل را تشخیص دهند.

حجت‌الاسلام حریزاوی به موضوع جهاد تبیین پرداخت و عنوان کرد: جهاد تبیین، فریضه‌ای است که رهبری در عناوین مختلف در یک سال اخیر با عناوین مختلف در دیدارهای مختلف در جمع‌های متنوع آن را مطرح کردند و بر اهمیت و لزوم تبیین جهاد و روایتگری در آن تاکید کردند.

وی تصریح کرد: رسانه‌های مختلف در روزهای اخیر در حالت فوق‌العاده قرار گرفتند و در ساعت‌های اخیر بیش از حد عادی خود نسبت به ما عمل کردند و وقایع را آنگونه که دوست داشتند روایت کردند و با سوگیری و سوء‌تفاهم بین مردم موجب بروز اختلافاتی شدند.

حریزاوی اضافه کرد: مقام معظم رهبری روایت دارند در خاورمیانه پدیده مهاجرت به غرب وجود دارد و بحران جمعیت در این کشورهای غربی به یک بحران تبدیل شده و همچنین در میان کشورهای ما مهاجرت نخبه‌ها و دیگر افراد هستند و سوال این است که وقتی فرار مغزها را روایت می‌کنیم ایا تمام کسانی که رفتند نخبه‌اند؟ و آیا کسانی که ماندن نخبه نیستند؟ وقتی روایتگری بخشی را روایت می‌کند بیانگر کل واقعه نیست اما قطعا نمایشگر کل واقعه است.

وی با تاکید بر روایت استواری انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی از دیده روایتگران منفی بیان می‌شود و در روایت خبری رویدادنگاری از یک حادثه و جلسه می‌شود و برخی فرایند و تحلیل حرکت پدیده چند مرحله‌ای را روایت می‌کنند و از بالا روایت می‌کنند که در این حالت روایت از بخش عمده که در دامنه قرار دارند نادیده گرفته می‌شود بنابراین از اصحاب رسانه تقاضا می‌شود که روایت خود را به کلان و دید گسترده تغییر دهند.

وی عنوان کرد: روایت از انقلاب است که در سال ۳۲ جرقه آن آغاز شده و در سال ۴۲ تحرکات آن آغاز و در نهایت در سال ۵۷ انقلاب پیروز و سال بعد وارد یک جنگ هشت ساله شد و در این سال‌ها مدیران و رویدادهای زیادی را دیده، جنگ‌ها، تحریم‌ها و شرایط سخت با فراز و نشیب‌های زیاد را هم پیش‌رو گذاشته که یک موجود زنده است با دو چله از عمرش که اکنون وارد گام دوم انقلاب خود شده است.

حریزاوی اذعان کرد: به گفته مقام معظم رهبری افول تمدن غرب در راه است و حالت‌های تسری انقلاب در حال شکل‌گیری بوده و لازم است که غرب را بعد از پایان زمستان دید و لازم است که دید از بالا نسبت به این موضوع داشته باشیم.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی بیان داشت: دردمندانه در این موضوعات اخیر در کنار خانواده‌ها هستیم و امیدواریم گوشه اشکی از چشم هیچ جوانی در کل کشور نیاید و هیچ خانواده‌ای ناراحت نباشد.

وی در مورد شورای اقامه نماز در مدارس و ادارات گفت: کردستان استان عفیف کشور با نماد وفاداری به میهن، زندگی و انقلاب اسلامی است و همواره باید نمایشی از عفت زنان کرد و مجاهدت بانوان کرد مثل بانوی کردستانی شهیده فاطمه اسدی و شهیدشلیر رسولی که برای عفت و آبروی خود عزت خود را نگه داشتند و در مورد بانویی که اخیرا جان خود را از دست دادند هم باید فکری اینچنینی کرد.

کد خبر 1218103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha