نیازمند مدیریت متمرکز در خصوص موقوفات هستیم

حجت الاسلام ستوده گفت: متاسفانه در خصوص احیا موقوفات استان اردبیل نیازمند مدیریت متمرکز هستیم تا با همدلی و همراهی سایر نهادها بتوانیم موقوفات وضعیت بهتری در خصوص ساماندهی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام «مهدی ستوده» شامگاه (30 شهریورماه) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری ها و فعالان رسانه ای استان اردبیل به مناسبت هفته وقف گفت: اجرای امینانه نیت واقفین جزو اولویت های اول فعالیت های اوقاف است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل تصریح کرد: توجه به احیای بافت فرسوده و تاریخی شهرها از دیگر اولویت های برنامه های برای پیشبرد فعالیت ها این نهاد است که تاکنون توانست بسیاری از مکان های وقفی را احیا کند.

 

وی اذعان داشت: نگاه فناورانه به تولید و استفاده از ظرفیت های پارک علم و فناوری در راستای احیا موقوفات از دیگر اولویت ها است که توانست زمینه استفاده از فناوری های نوین در موقوفات را فراهم کند.

 

حجت الاسلام ستوده اضافه کرد: تعیین تکلیف موقوفه های با همکاری نهادهای مرتبط از جمله مسکن و شهرسازی از جمله اولویت ها هست که مورد توجه است.

 

این مقام مسئول یادآور شد: در طی 3 سال گذشته 983 سند مالکیت برای املاک موقوفه استان صادر شده است که همه اینها در راستای تثبیت مالکیت این نهاد بر موقوفه های بلاتکیف بود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان افزود: استفاده از ظرفیت امامزادگان در راستای برنامه های فرهنگی و مردمی و افزایش تصدی گری بخش خصوصی در این برنامه از دیگر محورهای است که با راه اندازی مراکز افق برای برنامه های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی محقق شده است.

 

حجت الاسلام ستوده تاکید کرد: متاسفانه در خصوص احیای موقوفات استان اردبیل نیازمند مدیریت متمرکز هستیم تا با همدلی و همراهی سایر نهادها بتوانیم موقوفات وضعیت بهتری در خصوص ساماندهی داشته باشند.

 

کد خبر 1218113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha