نسل نوجوان و جوان ما باید با آموزه ها و درس های دفاع مقدس آشنا شود

حجت الاسلام میثم تارم گفت: نسل نوجوان و جوان ما باید با آموزه ها و درس های دفاع مقدس آشنا شود، قرآن مجید مجاهدان را ستوده و برای آنها درجه قائل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۱ مهرماه) حجت الاسلام «میثم تارم» در خطبه های نماز جمعه جیرفت، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: یکی از مصادیق رعایت تقوای الهی به تعبیر قرآن کریم سخن صادق و شایسته است و در مقابل آن دروغ نشر شایعات و اکاذیب از مصادیق بی تقوایی است.
 
امام جمعه جیرفت افزود: خدای حکیم برای هدایت انسان اشرف مخلوقات، رسولان و پیامبرانی از جنس آنها آفریده است.
 
وی با اشاره به در پیش بودن سالروز رحلت رسول اکرم (ص)، بیان کرد: خداوند پیامبر (ص) را مبعوث کرد تا به وسیله کتاب آسمانی قرآن کریم، انسان ها را به کمال برساند.
 
 حجت الاسلام تارم ادامه داد: در حدیث است که پیامبر (ص) فرمود: من مبعوث شدم تا ارزش ها و مکارم اخلاقی را به اکمال و اتمام برسانم.
 
خطیب جمعه جیرفت با اشاره به این که علم و تربیت و آموزش با هم هستند و بدون یکدیگر بی خاصیت می شوند، اظهار کرد: آموزش و پرورش، معلمان و مربیان باید برای امر تزکیه دانش آموزان اهمیت قائل شوند و راه آن عمل به دستورات قرآن کریم است.
 
وی ادامه داد: فریضه الهی نماز بهترین راه برای خودسازی، جامعه سازی و تربیت اسلامی نسل جوان است.
 
حجت الاسلام تارم با بیان این مطلب که وحدت یکی از دستورات قرآن کریم به مسلمین است، ادامه داد: این که زیر بار استکبار، کفار و مستکبرین قرار نگیرند از دیگر دستورات قرآن است که متاسفانه امروز خلاف آن را در کشورهای اسلامی مشاهده می کنیم.
 
امام جمعه جیرفت ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: خانواده های شهدا با صبر و بصیرت همواره از خون شهدا، نظام و انقلاب اسلامی دفاع کرده اند و همچنان پای این ارزش ها ایستاده اند.
 
وی تصریح کرد: دفاع مقدس به تعبیر مقام معظم رهبری گنجینه طلایی است که باید مورد مطالعه و تحلیل قرار گیرد، برخی از عملیات های دفاع مقدس باید در کتاب های دانشگاهی و برخی دیگر در کتاب های درسی مدارس گنجانده شود.
 
حجت الاسلام تارم تاکید کرد: نسل نوجوان و جوان ما باید با آموزه ها و درس های دفاع مقدس آشنا شود، قرآن مجید مجاهدان را ستوده و برای آنها درجه قائل است.
 
خطیب جمعه جیرفت ابراز کرد: جیرفت شهرستان شهید پروری است که از فرماندهان ۱۱ گردان دفاع مقدس ۶ نفر از آنها جیرفتی بوده اند که این مهم برای مردم این منطقه مایه مباهات و افتخار است.
 
وی با اشاره به این که جیرفت در جنگ تحمیلی درخشید، بیان کرد: کارنامه جیرفت در دفاع مقدس بسیار درخشان است، قریب ۵۰۰ شهید و جانبازان و ایثارگران زیادی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
 
حجت الاسلام تارم سفر ریاست جمهوری به نیورک را مهم و ارزشی خواند و افزود: نفس سفر به این اجلاس حائز اهمیت است زیرا در واقع این سفر، یک رسانه ای برای کشورها است.
 
امام جمعه جیرفت نمایش تمثال شهید حاج قاسم سلیمانی و تاکید بر پیگیری محاکمه قاتلین سردار دلها را اقدام شجاعانه ریاست جمهوری در سازمان ملل برشمرد و تاکید کرد: سفر ریاست جمهوری به شانگهای و سازمان ملل رویدادها و وقایع فوق العاده ارزشمند برای کشور ما است.
 
وی با اشاره به مرگ مهسا امینی عنوان کرد: در این زمان یک حادثه تلخ در کشور اتفاق افتاد که موجب تألم ما شد رییس جمهوری در سازمان شانگهای دستور پیگیری این موضوع تا حصول نتیجه را دادند.
 
حجت الاسلام تارم اظهار کرد: دشمنان با مانور بر روی این مسئله می خواهند دستاوردهای سفر رییس جمهوری و اربعین را کمرنگ کنند و پرونده هسته ای ایران را از مسیر حقوقی پیش ببرند.
 
خطیب جمعه جیرفت ادامه داد: اگر تخلفی صورت گرفته شده حتما رسیدگی می شود و این موضوع نباید به کل نیروهای خدوم پلیس و نیروی انتظامی تعمیم داده شود.
 
وی در خاتمه با تاکید بر این که اجازه نمی دهیم نیروهای با ارزش ما مورد حمله یاوه گویان قرار گیرند، خاطرنشان کرد: امروز امت حزب الله بعد از اقامه نماز جمعه با فریادهای خود از آشوبگران و اغتشاش گران اعلام انزجار می کنند. 
کد خبر 1218192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha