نماز جمعه قرارگاه رفع مشکلات جامعه است

آیت الله عابدینی گفت: نماز جمعه قرارگاه رفع مشکلات افراد و جامعه است، همه گرفتاری‌های ما با نماز جمعه حل می ‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه شهر نرجه اظهار کرد: خداوندمتعال برای نماز جمعه به‌ صورت ویژه اهمیت قائل شده است، کمتر حکمی را در قرآن کریم داریم که دستور آن با این جدیت آمده باشد که اى كسانى كه ايمان آورده ‏‌ايد چون براى نماز جمعه ندا سر داده شد به سوى ذكر خدا بشتابيد و داد و ستد را واگذاريد، اگر بدانيد اين براى شما بهتر است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: این آیه خطاب به مومنین نازل شده است، یعنی خدا روی ایمان آنها حساب باز کرده و می ‌فرماید حال که شما ایمان آورده ‌اید لازمه ایمان این است که به دستورات خدا توجه کنید که یکی از آنها این است که اگر در روز جمعه به نماز جمعه فراخوانده شدید به سوی آن بشتابید.

 

وی عنوان کرد: خداوند در این آیه نمی‌ فرماید که معمولی به سوی نماز جمعه حرکت کنید بلکه از این عنوان استفاده می‌کند که به سوی نماز جمعه بشتابید، یعنی اگر هر کار دیگری دارید آن را تعطیل کرده و به سوی نماز جمعه بشتابید.

 

آیت الله عابدینی افزود: خداوند در این آیه می ‌فرماید حتی اگر در شهر خودتان نیستید و در شهر دیگری هستید به نماز جمعه آنجا بروید و هر کجایی که هستید نماز جمعه برایتان حائز اهمیت باشد و خداوند در این آیه از ما خواسته خرید و فروش را در هنگام نماز جمعه رها کرده و به سوی نماز جمعه بشتابیم، خداوند می ‌فرماید اگر بدانید این برای شما خوب است.

 

وی تصریح کرد: ما در پایان قرآن صدق الله العلی العظیم می‌گوییم، یعنی اینکه خداوند بلند مرتبه راست می‌گوید، حال که به راستگویی خداوند ایمان داریم خدا این را از ما خواسته است که به نماز جمعه برویم و خرید و فروش را رها کنیم، چرا که این برای ما بهتر است.

 

امام جمعه قزوین تأکید کرد: خداوند می ‌فرماید وقتی در نماز جمعه شرکت می‌کنید باید یک چیزهایی را درک کنید و آن حالت معنوی نماز جمعه را با خودتان در طول هفته داشته باشید.

 

وی توضیح داد: رهبر معظم انقلاب از نماز جمعه تحت عنوان قرارگاه یاد کرده‌اند، نماز جمعه قرارگاه معنوی، فرهنگی و قرارگاه وحدت بین مومنین است، نماز جمعه قرارگاه رفع مشکلات افراد و جامعه است، همه گرفتاری‌های ما با نماز جمعه حل می ‌شود.

 

آیت الله عابدینی اظهار کرد: به خاطر دارید که در فتنه سال ۸۸ رهبر فرزانه انقلاب در نماز جمعه حاضر شدند و این نماز جمعه مثل یک آب بود که روی آتش فتنه ریخته شد و فتنه گران خاموش شدند، یعنی این نماز جمعه اینقدر اثرگذار بود.

 

وی عنوان کرد: امام‌ جمعه فرمانده این قرارگاه است، دفعه پیش ما به شهر نرجه برای تأسیس نماز جمعه آمدیم، اما به حول و قوه الهی ما اکنون شهری را داریم که چندین سال است نماز جمعه با نشاط، جمعیت و جدیت در آن برگزار می‌ شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطر نشان کرد: زیرساخت‌های معنوی برای نماز جمعه توسط حجت‌الاسلام والمسلمین خداوردی در این شهر ساخته شده است و انسجامات معنوی در آن به وجود آمده است و برادر عزیزمان حجت‌الاسلام والمسلمین جوان‌جسور هم که تشریف آورده ‌اند هم خودشان جسور هستند و هم زمینه ‌های مناسبی در اختیار ایشان است، مردم این منطقه هم نمره بسیار بالایی در اهمیت به نماز جمعه دارند.

 

وی ادامه داد: وقتی آقای خداوردی می‌خواستند از اینجا به ضیاءآباد بروند، مدت ‌ها بود که مردم ممانعت می‌کردند که ایشان را از اینجا نبرید، اما بعد از اینکه ایشان رفتند مردم همیشه پیگیر بودند که ما نماز جمعه می‌ خواهیم، در این مدت هم با کوشش و همت نماز جمعه خود را نگه داشتند، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سلطانی هم بسیار برای این منظور زحمت کشیدند و این چراغ را روشن نگه داشتند و ما تعطیلی نماز جمعه را در این شهر نداشتیم.

 

آیت الله عابدینی تصریح کرد:همه برکات در نماز جمعه است، البته تصمیم همه برکات در شب قدر گرفته می‌شود، در نماز جمعه هم ما به خدا نشان م ی‌دهیم که خدایا ما همان آدم‌های شب قدر هستیم، ما بچه‌های ماه رمضان هستیم، ما بچه‌های محرم و صفر هستیم، ما بچه‌های اربعین هستیم و به قول سردار دلها ما ملت امام حسینیم.

 

وی اضافه کرد: این ملت امام حسین بودن را باید در نماز جمعه نشان دهیم، عزیزانی که در نماز جمعه شرکت می‌کنند باید با آن دسته از افرادی که در نماز جمعه مشارکت نمی‌کنند صحبت کنند تا شاهد افزایش حضور مردم در نماز جمعه ها باشیم.

 

گفتنی است در این مراسماز خدمات حجت‌الاسلام خداوردی تقدیر و حجت الاسلام جوان‌ جسور به عنوان امام جمعه شهر نرجه معرفی شد.

 

کد خبر 1218288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha