کانون های فرهنگی و هنری مساجد نقش مهمی را در تقویت فرهنگ ایثار و شهادت به عهده دارند

رییس کمیسیون امور داخلی و شوراها با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد ما نقش مهمی را در تقویت فرهنگ ایثار و شهاددت به عهده دارند، گفت: ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت ماندگاری انقلاب و ارزش ها است.

محمد صالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و لزوم تقویت فرهنگ ایثار و شهادت گفت: ما یک گنجینه بزرگی از دفاع مقدس داریم که هر کجا این گنجینه بازتر شود و در این زمینه تحقیق شود، آثار و برکات آن برای مردم و کشور ما هویدا می شود. از جمله آثار و برکات دفاع مقدس بهره گیری از روحیه شجاعت، ایمان و ایثار است.

 

رییس کمیسیون امور داخلی و شوراها اظهار کرد: این روحیه ایثار، شهادت و شجاعت باعث شد که ما در دفاع مقدس علی رغم کمبود و تجهیزات بر دشمن فائق آییم، دشمنی که تصور می کرد در یک حرکت می تواند کشور ما را بگیرد.

 

وی ادامه داد:دشمن بعد از هشت سال مجبور شد که شکست را بپذیرد و آنچه که موجب پیروزی کشور ما در هشت سال دفاع مقدس شد، روحیه ایثار، جهاد و شهادت بود که مردم ما را خودشان بروز دادند. همین مردم پیوندهای ایمانی ناگسستنی با ائمه اطهار داشته و دارند.

 

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ما با همین روحیه ایثار و شهادت در بزرگترین عملیات فرهنگی در عراق به یاد امام حسین (ع) شرکت می کنند و این به برکت خون شهدا است و همه باید برای آنچه که رمز پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی بوده است، تلاش کنند.

 

وی بیان کرد: باید آموزش و پرورش، آموزش عالی، مساجد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه های تبلیغاتی برای ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنند، کانون های فرهنگی و هنری مساجد می توانند نقشی مهم را در بحث فرهنگ سازی در این زمینه ایفا کنند و باید فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج و نهادینه کنند. ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت ماندگاری انقلاب و ارزش ها است.

کد خبر 1218326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha