تجمع اعتراض آمیز حوزویان در قم برگزار شد

طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم امروز با برگزاری تجمع، توهین به مقدسات اسلامی و اغتشاشات اخیر را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، تجمع اعتراضی طلاب و روحانیون در محکومیت اهانت به مقدسات اسلامی و اغتشاشات اخیر امروز(شنبه۲مهرماه) در مدرسه فیضیه در قم برگزار شد.

 

شرکت کنندگان در این تجمع با شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر منافق، مرگ بر فتنه گر آشوبگر، برخورد قاطع با عوامل اغتشاشات اخیر را خواستار شدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در این اجتماع با اشاره به حوادث اخیر در کشور گفت: اولین بار نیست که دشمنان انقلاب اسلامی توطئه‌ای را رقم میزنند این تقابل همواره در طول تاریخ بوده است.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر چه حوادث چند روز اخیر رنگ و سبقه متفاوتی داشت، اما از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ماهیتش با حوادث دیگر یکسان است.

 

وی با اشاره به اینکه دشمنان با پوشش جدید و پنهان کردن چهره زشت خود به دنبال اهداف شوم شان هستند گفت: متاسفانه با برتری رسانه‌ای دشمن در عرصه‌های مجازی و سایبری با شعار‌های فریبنده و القائات باطل، ساده اندیشان را تحت تاثیر قرار می‌گیرند و از آن‌ها در مقطع کوتاهی یارگیری می‌کنند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگرچه برخی در این دام فریبنده دشمن گرفتار می‌شوند، اما بعد از خوابیدن گرد و غبار فتنه، دوباره به صف مردم برمی گردند.

 

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه در حادثه اخیر، عده‌ای فوت یک دختر ایرانی را دستمایه و بهانه ایجاد آشوب و برهم زدن امنیت مردم می‌کنند تصریح کرد: در شرایطی که رئیس جمهور انقلابی ایران عکس سردار شهید سلیمانی را در سازمان ملل نشان می‌دهد و در شرایطی که دشمنان سعی می‌کنند شرایط جمهوری اسلامی را در مذاکرات نپذیرند و کلاهی بزرگتر از برجام بر سر این ملت بگذارند و در شرایطی که دیپلمات‌های ما نیاز به پشتیبانی مردم دارند این تحرکات برای تضعیف مواضع ما در صحنه بین الملل است.

 

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری گفت: در کنار نقش آفرینی برخی ستارگان معروف سینما و ورزش، نغمه‌هایی از برخی اشخاص حوزوی شنیده می‌شود که به بهانه تسلیت، نهاد‌های امنیتی و قانونی این کشور را تضعیف می‌کنند.

 

نماینده مردم قم در مجلس گفت: برخی از این اشخاص گفته اند، کار نیروی انتظامی خلاف است، چون قرآن می‌گوید لا اکراه فی الدین در حالی که کسی که مبانی حوزه را بشناسد از این آیه اینگونه برداشت نمی‌کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری با بیان اینکه آیه لا اکراه فی الدین برای ورود به دین اسلام است نه زیرپا گذاشتن احکام دینی گفت: رعایت احکام الهی و شعائر اسلامی که جنبه اجتماعی دارد شرعا واجب است و در نظام اسلامی قانون شده است.

 

وی افزود: این شخص روحانی که این پیام را داده در زمان آقای کروبی نایب رئیس مجلس بود و در زمان حضور او در مجلس، قانون نیروی انتظامی تصویب شد و عدم رعایت حجاب جرم تلقی شد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس برخورد قاطع با عوامل اغتشاشات اخیر از قبیل سلبریتی‌ها را خواستار شد و گفت: باید خسارت تخریب اموال عمومی از این افراد گرفته شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری با بیان اینکه عمامه به سر‌هایی که در این حوادث مردم را تحریک کردند باید توسط دادگاه ویژه روحانیت مواخذه شوند گفت: افرادی هستند که هنگام ورود به دانشگاه از روی پرچم آمریکا عبور نکردند، اما امروز در قبال بی حرمتی به پرچم ایران سکوت کرده اند.

 

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به پیام تسلیت سران قوا در پی درگذشت خانم مهسا امینی بر پیگیری دقیق علت این حادثه تاکید کرد.

کد خبر 1218403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha