انتشار راهنمای مقابله با اسلام هراسی از سوی شورای ملی مسلمانان کانادا

شورای ملی مسلمانان کانادا راهنمای خط مشی انتخابات ۲۰۲۲ کبک را ا پیش از انتخابات ۳ اکتبر ارائه می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « muslimlink»، شورای ملی مسلمانان کانادا  راهنمای خط مشی انتخابات 2022 کبک را ا پیش از انتخابات 3 اکتبر ارائه می کند.

این راهنما یک نمای کلی از مسائل سیاست و توصیه های مربوط به اسلام هراسی و نژادپرستی را با هدف کمک به جوامع مسلمان کبک ارائه می دهد.

این انتخابات یکی از مهم ترین انتخابات با پیامدهای شگرف برای جامعه مسلمانان کبک خواهد بود.

به همین دلیل است که شورای ملی مسلمانان کانادا راهنمای جامع و مفصلی را برای کمک به رای دهندگان برای تعامل با مسائل کلیدی سیاست قبل از انتخابات ماه آینده منتشر کرده است.

این راهنما بر موضوعات کلیدی در هسته این چرخه انتخاباتی برای بسیاری از مسلمانان کبک، سایر جوامع اقلیت و همه کسانی که به حفظ ارزش‌های کثرت‌گرایی، بیان آزاد و انتخاب شخصی اهمیت می‌دهند، تمرکز دارد.

همه این ها به شش موضوع کلیدی خلاصه می شوند :لایحه 21 که چندین کارمند دولتی را از پوشیدن نمادهای مذهبی در محل کار منع می کند؛منشور رفتار در زمان انتخابات؛ایمنی جامعه و محافظت در برابر نفرت؛به رسمیت شناختن نژادپرستی سیستماتیک؛تبعیض سیستماتیک در استخدام؛مهاجرت.

لینا الباکر، مسئول حمایت از شورای ملی مسلمانان کانادا  گفت: در سال‌های گذشته، مسلمان بودن در کبک بسیار دشوار بوده است.

وی افزود: خشونت علیه جوامع ما باید پایان یابد. تبعیض های تحریم شده توسط دولت، مانند لایحه 21 و سیاست های نژادپرستانه مهاجرت، باید پایان یابد. آنها تأثیر بزرگی بر جوامع نژادی آسیب پذیر و به حاشیه رانده شده دارند. احساس امنیت و تعلق باید احیا شود.

مسائل موجود در راهنمای جدید که از طریق مشاوره با جوامع مسلمان کبک توسعه یافته است، نگرانی هایی را نشان می دهد که برای بسیاری در این انتخابات مهم است.

شورای ملی مسلمانان کانادا از همه احزاب سیاسی می خواهد که در این شش حوزه کلیدی اقدام کنند.

این شورا یک سازمان مستقل، غیر حزبی و غیرانتفاعی است که صدای پیشرو برای مشارکت مدنی و ارتقای حقوق بشر است.

برای سال‌ها، رهبران جامعه مسلمان از مقامات خواسته‌اند تا با نژادپرستی، خشونت با انگیزه نفرت و شیوع گروه‌های راست افراطی در کانادا مقابله کنند.

محققان در سال 2020 دریافتند که تعداد گروه‌های پخش کننده نفرت فعال در این کشور در سال‌های اخیر سه برابر شده است، و لفاظی‌های ضد اسلامی یکی از «برجسته‌ترین» موضوعات در میان افراط‌گرایان راست‌گرای آنلاین است.

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا با برگزاری اجلاس سراسری درباره اسلام‌هراسی در ژوئیه سال گذشته، متعهد شد که با این مشکل مقابله کند.

روز یکشنبه، ترودو و دیگر مقامات دولتی در راهپیمایی در لندن برای یادبود خانواده افضل و ایستادگی متحد در برابر نفرت شرکت کردند.

ترودو در توییتر نوشت: به یاد خانواده لندنی ما، باید با هم کار کنیم و از هر ابزاری که در اختیار داریم برای مبارزه با این نفرت استفاده کنیم.

سال گذشته، گروه مدافع شورای ملی مسلمانان کانادا  فهرستی از 61 توصیه را برای مقابله با اسلام‌هراسی در تمام سطوح دولتی ارائه کرد که از آن جمله می توان توسعه یک استراتژی فدرال ضد اسلام‌هراسی و تامین بودجه برای کمک به قربانیان جنایات با انگیزه نفرت،اشاره کرد.

این گروه همچنین از استان‌های کانادا خواست تا اطمینان حاصل کنند که ادارات ضد نژادپرستی منابع خوبی برای جلوگیری از نفرت دارند و از شهرداری‌ها خواست تا تلاش‌های مبتنی بر جامعه برای رسیدگی به این مشکل را تامین مالی کنند.

گروه مدافع شورای ملی مسلمانان کانادا  اعلام کرد، در حالی که در سال گذشته گام‌های مثبتی از جمله معرفی مجدد قانونی که امکان نظارت غیرنظامی بر آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) را فراهم می‌کند ،برداشته شده اما اقدامات بیشتری لازم است.

کد خبر 1218445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha