هیاهوی دانش آموزان در مدارس استان سمنان

پس از نزديك به صد روز فاصله، اينك دلنشين ترين آهنگ زندگي ـ زنگ مدرسه ـ به فصل فاصله ها پايان مي دهد و خاطره انگيزترين دوران زندگي ، دوباره آغاز مي شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان:عصمت سالار

مهر که می‌آید، پاییز آغاز می‌شود. برگ هاي‌ درختان که شروع به ریزش میکنند، شکوفه هاي‌ لبخند کودکان، یکی یکی گل میدهند.

 

پاییز با خود شور می آورد. قاصدک ها، خبر بازگشایی مدارس می دهند. درختان آماده می شوند تا با شوق، برگ های رنگارنگشان را چون کاغذهای رنگی، بر سر کودکانی که مشتاقانه به مدرسه می روند، بریزند و سارها بر شاخه های انبوه درختان صف کشیده اند تا آوازهای گرمشان را بدرقه راهشان کنند.

 

نسیم، نفس های معطرش را هر صبح، بر گونه های سرخابی کودکانه شان می دمد تا خواب را در سایه های کوتاه دیوارها جا بگذارند و مشتاقانه تا حیاط منتظر مدرسه بدوند.

 

مهر، ماه مهربانی مهتاب است؛ ماه میزبانی نیمکت هاي‌ عاشق درس و مدرسه، ماه شکوفایی نیلوفران در دعای نم نم باران هاي‌ عاشقانه پاییز. مهر، ماه مدرسه است.

 

مهر، ماه هیاهوی دانش آموزان شاد ، ماه معلم هاي‌ صبور و مهربان ، ماه ناظم هاي‌ دلسوز و مدیرهای دوست داشتنی ، ماهی که باز فراش پرتلاش، می‌رود به جنگ هر چه غبار.

 

تخته های سیاه، بی صبرانه منتظرند تا دست های صمیمی معلمی مهربان، لبریز واژه های دوستی شان کند تا عشق، با لبخندی ناگزیر، بر لب های کوچک دانش آموزان بنشیند.

 

شور کودکانه، شوق دیدار دوستان بعد از سه ماه تعطیلی، در آغوش کشیدن ها، دست دادن ها و روبوسی ها، سربه سر گذاشتن ها و شادی کردن های کودکانه آدمی را به وجد می آورد.

 

«محمد رضا هاشمی» در مراسم نواختن زنگ مقاومت و ایثار و آغاز سال تحصیلی جدید در حاشیه افتتاح دبستان شش کلاسه برکت روستای رکن آباد ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و همچنین هفته دفاع مقدس و ابراز خرسندی از گشایش حضوری مدارس بعد از دو سال شرایط کرونایی، گفت: بی تردید یکی از زمینه‌های مهم تحقق این هدف، واکسیناسیون دانش آموزان و فرهنگیان بود که در دولت سیزدهم محقق شد.

 

استاندار سمنان تعامل خانواده با مدرسه را امری بسیار مهم و ضروری دانست وافزود: مدرسه و خانواده به مثابه دو بال برای اوج‌گیری و رشد دانش آموزان در آسمان خردورزی و دانش است.‌

 

وی ضمن آرزوی توفیق و موفقیت برای تمامی فرهنگیان و دانش آموزان پر تلاش اضافه کرد: اقتدار رئیس جمهور در سازمان ملل متحد نشئت گرفته از همراهی و حمایت مردم و به برکت خون شهدا است که امیدواریم این دانش آموزان ادامه دهنده راه همین شهدا باشند.

 

هاشمی از تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی مدارس استان سمنان خبردادوافزود: یکی از مهمترین مباحث آموزشی که دراین استان پیگیری می‌شود موضوع بهسازی مدارس است که با کمک خیران این مهم به خوبی در دست اقدام قرار دارد.

 

استاندار سمنان با بیان اینکه ۱۴ میلیارد تومان اعتبار تجهیز طی هفته گذشته به مدارس اختصاص یافته و توزیع شد، اظهارامیدواری کرد: با این اعتبارات بتوانیم با اولویت قرار دادن مدارس فرسوده آنها را به کیفیت استاندارد برسانیم و دانش آموزان از مواهب آموزشی بهره مند شوند.

 

درادامه «عباس گلرو» نیز در ادامه این مراسم ضمن بیان اینکه با تلاش نمایندگان طی دو سال اخیر اعتبارات آموزش و پرورش حدود ۴۰ درصد افزایش داده شده است، ابراز داشت: طی این مدت اعتبارات این وزارتخانه به نسبت کل اعتبارات کشور از رشد ۱۴ درصدی برخوردار بود که این عدد تا پیش از این ۹ درصد کل اعتبارات را شامل می‌شد.

 

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه درمجلس با اشاره به اینکه طرح رتبه بندی معلمان دارای نواقصی بود که با نظر کمیسیون تطبیق ، مزایای این طرح شامل معلمان مهر آفرین نیز خواهد شداظهارداشت: ساماندهی کارکنان شرکتی و قراردادی از دیگر مواردی است که در حال انجام است و با توافق کمیسون اجتماعی و آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی،  انشالله محقق خواهد شد.

 

وی ابراز کرد:خوشبختانه با تلاش های انجام شده دانشگاه فرهنگیان استان سمنان احیا شد و از یک رشته تحصیلی با ۴۰ دانشجو به ۵ رشته تحصیلی با ۷۶۰ دانشجو معلم‌ ارتقا یافت.

 

گلرو اظهارامیدواری کرد: نهضت راه انداری مدارس در روستاها بیش از پیش گسترش یافته و توسعه یابد ، چرا که چیزی مهم تر از راه اندازی مدرسه در روستا نیست.‌

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس با بیان اینکه برای جمع آوری مدارس کپری و تخریبی دو هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است، ابراز داشت: هدف از این اقدام بهره‌مندی همه دانش آموزان سطح کشور از امکانات آموزشی است.

 

وی با اشاره به اینکه در صورت تخصیص جمع آوری این نوع مدارس نهایتاً تا سال ۱۴۰۲ انجام خواهد شد، افزود: برخی از این مدارس تخریبی و فرسوده بسیار خطرناک هستند و برای جلوگیری از هر گونه فاجعه انسانی می‌بایست این امر در اولویت قرار گیرد.

 

بیش از ۱۳۰ هزار دانش آموز در یک هزار و ۱۹۸ واحد آموزشی با هشت هزار و ۳۷۰ نیروی انسانی و عوامل اجرایی، بهار تعلیم و تربیت را شروع کردند.

 

۱۸۶هزار نفرساعت از معلمان برای توانمندسازی و آمادگی مضاعف سال تحصیلی جدید با حضور در دوره های آموزشی ضمن خدمت، اندوخته ها و دانسته های خود را به روز کرده و افزایش داده اند.

 

هفت آموزشگاه با ۳۰ کلاس درس با تلاش و اهتمام نوسازی مدارس، از آغاز مهر به سرجمع واحدهای آموزشی استان سمنان اضافه شده و مورد بهره برداری قرار گرفت.

کد خبر 1218474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha