تبیین سیره و اخلاق نبوی، رسالت مهم امروز رسانه هاست

آیت الله عباسی خراسانی تصریح کرد: امروزه یکی از مهم ترین رسالت های رسانه های جمعی ما باید تلاش در جهت تبیین سیره و اخلاق نورانی پیامبر اعظم(ص) باشد.

آیت الله هادی عباسی خراسانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان قم ضمن تسلیت فرارسیدن 28 ماه صفر، سالروز ارتحال جانسوز رسول الله(ص) و شهادت سبط اکبر ایشان امام حسن مجتبی(ع) ابراز داشت: آنچه در این ایام به ویژه می بایست بر آن تاکید نماییم این است که در شرایط فعلی و در کوران جنگ نرم فرهنگی، حقانیت دین مبین اسلام را با تمسک به اخلاق نبوی به جهانیان نشان دهیم.

 

وی افزود: واقعیت آن است که با وجود هجمه های شدید رسانه ای علیه اسلام و تشیع، دنیا امروز  بیش از هر زمان دیگری تشنه معارف ناب اسلامی به خصوص سیره و اخلاق نبوی است و لذا یکی از مهم ترین رسالت های رسانه ها ما می بایست تلاش در جهت تبیین این مهم باشد.

 

وی همچنین گفت: این که قرآن کریم در توصیف پیامبر رحمت از لفظ "اسوه حسنه" یاد می کند، بی شک دارای معنا و مفهومی بسیار عمیق است از جمله آن که رسول الله(ص) با اخلاق والای خویش توانست قلوب مردمان را به سوی دین و مکتب اسلام رهنمون نماید.

 

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: هر کس که دل در گروی محبت خاتم الانبیا(ص) و خاندان مطهر ایشان دارد می بایست در راستای عمل به فریضه جهاد تبیین، به تشریح و تبیین معارف اسلامی به خصوص سیره و اخلاق پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت ایشان همت گمارد و این مساله را تکلیفی دینی ، اخلاقی و انسانی برای خود به شمار آورد.

کد خبر 1218564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha