نماز و خوش رفتاری از علاقه های پیامبر اسلام بود

حجت الاسلام دادخواه گفت: اقامه نماز و خوش بویی و خوش رفتاری از علاقه های پیامبر اسلام در زندگی فرد بود که امت خود را نیز به آن سفارش می کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام سجاد دادخواه امروز (یکشنبه سوم مهرماه) در سخنرانی مراسم عزاداری سالروز رحلت پیامبر اسلام و امام حسن مجتبی(ع) در آستان مقدس امامزاده احمد(ع) تیران اظهارداشت: اقامه نماز واجب و مستحبی از علاقه های حضرت رسول بود که ایشان نسبت به حفظ و حراست از آن تاکید داشتند.

رئیس حوزه علمیه تیران افزود: اقامه نماز اول وقت و با رعایت آداب زمینه نزدیک شدن به پروردگار و سعادتمندی انسان بوده و زحمات زیادی را پیامبر برای این فریضه متحمل می شدند اما تحمل سختی ها برای این فریضه مورد علاقه همواره در زندگی ایشان مشهود بود.

وی ادامه داد: اقامه نماز باید با رعایت ادب و اخلاق باشد و عجله و سرعت نباید در این فریضه ایجاد شود که اینگونه رفتار نهی شده است.

 

توجه به طهارت و خوش بویی در بین مومنان

 

حجت الاسلام دادخواه با اشاره به اینکه پیامبر اسلام همواره به ظاهر آراسته و عطرتوجه داشتند، تصریح کرد: خوش بویی لباس و بدن مومن و توجه طهارت و پاکی مورد تاکید ایشان بود.

وی با بیان اینکه پیامبر مومنان را از رایجه بد دهان بر حذر می داشتند، تصریح کرد: خوردن برخی از غذاها در وقت خاص به دلیل بوی بدی که در دهان ایجاد می کند باید مدیریت و در آن مقاطع مصرف نشود.

 

رئیس حوزه علمیه تیران خاطرنشان کرد:, خوش اخلاقی و رفتار نیکو مومن هم مثل نظافت و عطر بدن باید مورد توجه باشد چرا که نظام هستی بر خوبی و مهربانی قرار گرفته و نباید مومن بد اخلاقی کند.

وی یادآورشد: ترویج سنت حسنه ائمه معصومین(ع) در جامعه نیاز بوده تا اینکه بتوانیم خوبی ها و سبک زندگی اسلامی را نهادینه کنیم.

 

کد خبر 1218686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha