برگزاری سلسله نشست‌های ارتقای سواد رسانه‌ای در مناطق کم‌برخوردار اهواز

سلسله نشست‌های ارتقای سواد رسانه‌ای در مناطق کم‌برخوردار اهواز از طریق آموزش کودکان و نوجوانان به همت ستاد کانون‌های مساجد خوزستان با همکاری موسسه فرهنگی و هنری «ماه‌‌پوش مروارید سیما» برگزار می‌شود.

«زهرا جمشیدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، برگزاری سلسله نشست‌های ارتقای سواد رسانه‌ای در مناطق کم‌برخوردار اهواز اظهار کرد: از آنجايي كه رسانه‌ها نقش مهمی در شكل‌گيري و تغيير نگرش، انديشه و رفتار مخاطبان دارند آموزش و شناخت روش‌ها و عملكردهای رسانه‌ها امری ضروری است.

 

مسئول آموزش موسسه و برگزاری طرح ارتقای سواد رسانه‌ای در مناطق کم‌برخوردار اهواز افزود: در چنين وضعيتي ما بايد درباره نگرش كودكان و نوجوانان كشورمان به پديده جهانی شدن رسانه‌ها و تاثير اين نگرش بر نظام ارزشی و هويت آن حساسيت كافي نشان دهيم. 

 

وی اضافه کرد: به دليل اهميت گروه سنی كودكان و نوجوانان هشت تا ۱۶ سال و نقش‌پذيری در اين دوران، تمركز بر اين گروه سنی و انجام اقدامات پيشگيرانه در زمينه آسيب‌های اجتماعی الزامی و ضروری می‌کند.

 

جمشیدی تصریح کرد: به همین منظور ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خوزستان با همکاری موسسه فرهنگی و هنری «ماه‌‌پوش مروارید سیما» موضوع ارتقای سواد رسانه‌ای از طریق آموزش کودکان و نوجوانان در محلات کم‌برخوردار شهرستان اهواز را در دستور کار قرار داده که طی ۳۰ جلسه در ۱۵ منطقه برای دختران و پسران سنین هشت تا ۱۶ سال در مناطق کم‌برخوردار برگزار می‌شود.

 

وی به بیان موضوع رسانه، مفهوم سواد رسانه‌ای، ضرورت نیاز به سواد رسانه‌ای در فضای رسانه‌ای امروز و فنون اقناع و واقع‌بینی نسبت به جهان، مدیریت استفاده از وسیله و مدیریت سطوح روابط در فضای مجازی پرداخت و یاد آور شد: در این طرح در  پایان جلسه با اهدای جوایز به تمام دانش‌آموزان و پذیرایی از این عزیزان خاتمه می‌یابد.

 

کد خبر 1218872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha