۶۰ درصد کل متقاضیان مسکن ملی در فارس در چهار شهر بزرگ استان هستند

رضایی گفت: شیراز، مرودشت، کازرون، جهرم و فسا بیشترین شهرهای متقاضی مسکن ملی در فارس هستند و بیش از ۶۰ درصد کل متقاضیان مسکن ملی در فارس در این شهرها متمرکز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، محمود رضایی، امروز دوشنبه (4 مهر) با اشاره به متقاضیان مسکن ملی در استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: شیراز، مرودشت، کازرون، جهرم و فسا بیشترین شهرهای متقاضی مسکن ملی در فارس هستند و بیش از ۶۰ درصد کل متقاضیان مسکن ملی در فارس در این شهرها متمرکز است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس افزود: حدود ۴۲۷ هزار نفر در استان فارس تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند و ۱۴۰ هزار نفر دارای شرایط لازم تشخیص داده شده اند.

وی تامین زمین در شهرهای بزرگ را سخت ‌تر از شهرهای کوچک دانست و بیان کرد: در شهرهای کوچک افارس به دلیل موقعیت جغرافیایی، جمعیت و زمین هایی که هنوز در قالب توسعه به ساخت واحدهای مسکونی و تجاری اختصاص نیافته، زمین مورد نیاز مسکن ملی تامین شده اما در شهرهای بزرگ به دلیل توسعه‌ ای که سال های گذشته داشته اند در حریم یا درون بافت شهری، زمین دولتی کمتر برای توسعه مسکن پیدا می شود.

رضایی ادامه داد: در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان فارس، تامین زمین و ساخت مسکن در استان مورد بررسی قرار گرفت و مقدمات ایجاد سایت ‌های جدید مسکن در شیراز و شهر صدرا در شورای عالی شهرسازی کشور مطرح شده است و در «کمیل آباد»، «اکبرآباد»، «وزیرآباد» و بخش هایی هم در چهار شهرک مجزا در شهرستان شیراز و بیضا است و بخشی از اراضی شهر صدرا به شورای عالی شهرسازی کشور پیشنهاد شده اند.

وی اعلام کرد: مقرر شده تا تسهیلات در حوزه مسکن افزایش یابد و وزیر راه و شهرسازی برای تامین انشعاب آب، برق، گاز و فاضلاب از محل صندوق توسعه ملی مسکن قول مساعد داده است و به اداره کل راه و شهرسازی اسفارس هم ماموریت داده شده تا عملیات اجرایی را در اراضی تامین شده و اراضی محدود به شهر شیراز و مرودشت، فسا، جهرم و کازرون الحاق شده را به سرعت آغاز کند.

رضایی گفت: پنج هزار هکتار بافت فرسوده در فارس وجود دارد و دست کم ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در این بافت ها به نوسازی و بهسازی نیاز دارد که است وزیر راه و شهرسازی در این خصوص نیز قول مساعد داده است.

کد خبر 1218879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha