همایش «تجلیل از زنان ایثارگر ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ» در کردستان برگزار شد

همایش «تجلیل از زنان ایثارگر ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ» به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس امروز، چهارم مهرماه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، «بتول سرکانی»، ظهر دوشنبه(۴ مهر ماه) در همایش تجلیل از زنان ایثارگر ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سنندج برگزار شد، از دفاع مقدس به‌عنوان اقیانوس بیکرانی یاد کرد که باید سال‌ها بگذرد تا گوهرهای داخل آن را کشف کرد.

 

 

مسئول بسیج جامعه زنان کردستان به تبیین نقش زنان در دوران دفاع مقدس پرداخت و اضافه کرد: نقش زنان در دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی بوده به طوری که مقام معظم رهبری فرمودند: اگر زنان حماسه جنگ را نمی‌سرودند و جنگ بین خانه‌ها یک ارزش تلقی نمی‌شد مردها آماده و انگیزه رفتن به میدان جنگ را پیدا نمی‌کردند.

 

 

وی با بیان اینکه زنان ما حماسه‌سازان گمنامی هستند که درس شجاعت، ایثار و فداکاری را آموختند، اعلام کرد: زنان آیینه تمام نمای از خودگذشتی‌هایی هستند که با تقدیم فرزندان و همسران شهید دِین خود را به این انقلاب ادا کردند.

 

 

سرکانی یادآور شد: در سطح کشور هفت هزار زن شهیده وجود دارد که ۵۶۲ نفر از آنان متعلق به استان کردستان بوده و ۱۳ زن پیشمرگ مسلمان کُرد و ۴۶۸ زن جانباز بالای ۲۵ درصد در استان کردستان نیز داریم.

 

 

در پایان این مراسم با حضور فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان از زنان ایثارگر و خانواده شهید تجلیل به عمل آمد.

 

 

کد خبر 1218949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha